S
Hej! Jag har ett problem med min vattenfilter och innan jag tar ut vvsgubben igen för samma fel som för mindre än ett år sedan tänkte jag kolla om någon här kan hjälpa mig:D

I morse när jag skulle till jobbet märkte jag att vattnet inte går in i filtret utan det åker ut via avloppet och om jag spolar i kranarna luktar det järn, vilket det inte gör i vanliga fall. Behållaren som jag häller pulver i ska ha vatten i sig men är tom på vatten. Sist vet jag att han gjorde någon form av spolning men ingen aning om hur han gjorde. Någon som känner igen felet?

Har ändrat klockan till det riktiga den stod på 13 nu vid 17 om det har någon betydelse :)

S
Värmesystem med varningsmärkta kemikaliebehållare, slangar och röranslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Termostat med tidur på en varmvattenberedare, synliga kablar och justeringsknappar.
Skapa konto

Elcentral med etikett 'SYSTEM AVANTI', vippströmbrytare, anslutna kablar och rörkopplingar.
Skapa konto

S
Ingen som har någon idé?:)

Om klockan stog fel så kan det vara att filtret höll på att backspola på morgonen. Det brukar göras på natten vid tre tiden. Om du ställt om kockan nu så borde det vara lugnt.

S
Den blå behållaren för pulver var fortfarande tom på vatten så det är något som inte stämmer.

Ventilen har hängt sig och fullföljer inte backspolningcykeln. Spolar den ut i avloppet har den troligen fastnat i backspolning. Alt. Så är det stopp i ejektorn. Men den har tömt kaliumpermanganatet men inte återfyllt vilket är det sista den gör.
Antingen river du isär den eller ringer någon.

S
Sist detta hände hade klockan hamnat fel precis som nu och burken var tom, det vvs gubben gjorde var att sätta den i manuell backspolning problemet är att jag inte vet hur man gör det och tänkte om det finns någon som kan det här på forumet så jag kan testa det först innan jag ringer. Alltid värt ett försök tänker jag:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.