Hej! Kan någon kunnig o pålitlig person hjälpa mig att välja vattenfilter till ett permanentboende 2 personer plus Attefallshus med gäster då och då.

Egen brunn 45 meter där vi ska installera sänkbar pump i den borrade brunnen.

Blir inte klok på alla svar jag får när jag vänder mig till olika företag! Tar tacksamt emot hjälp!!!

Järn under 3, mangan och att det luktar.

Vattenprovsrapport från Eurofins med analysresultat för mikroorganismer, pH, klorid, sulfat, fluorid, radon och COD-Mn av egen brunn för vattenkvalitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenkvalitetsrapport med analysvärden för olika ämnen som ammonium, fosfat, järn och bly, relevant för val av vattenfilter.
Skapa konto
Laboratorierapport som visar vattenanalysresultat inklusive nivåer av koppar, krom, nickel, selen, uran och mikroskopisk bedömning för dricksvattenanpassning.
Skapa konto
Laboratorierapport som visar vattenanalysresultat inklusive nivåer av koppar, krom, nickel, selen, uran och mikroskopisk bedömning för dricksvattenanpassning.
Skapa konto

Redigerat:
F Fläktan skrev:
Hej! Kan någon kunnig o pålitlig person hjälpa mig att välja vattenfilter till ett permanentboende 2 personer plus Attefallshus med gäster då och då.

Blir inte klok på alla svar jag får när jag vänder mig till olika företag! Tar tacksamt emot hjälp!!!

[bild][bild][bild][bild]
En kompis till mig ringde till www.onlinefilter.com och fick hjälp med analys av sitt vattentest. De hade betydligt bättre priser än han fått på andra ställen.

F Fläktan skrev:

[bild][bild][bild][bild]
Hej !
Jag är inte inne här så ofta så jag såg inte ditt inlägg förrän nu.
Jag bor strax utanför Sala och mitt vatten ser ganska exakt likadant ut med järn mangan och pH värde samt att det var svaveldoft på det.
Jag köpte faktiskt ett järn och manganfilter med syresättning direkt i filtret vilket gör att både järnet fäller ut samt att svaveldoften försvinner.
Kolla med www.onlinefilter.com.
Det vart både prisvärt och jag är väldigt nöjd med resultatet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.