Hej!
Tänkte bygga ut mitt fritidshus som jag bor i mer än bara på somrarna tanke är väl att flytta ut permanent i framtiden.
Tanken är att bygga ett sovrum där en gammal altan legat, altanen är rejält uppreglad cc600 med impade 50x175.
Dessa tänkte jag använda som stommen till bjälklaget.
Under altanen är det torpargrund med berg och jord. Där tänkte ja lägga en plast heltejpad som jag lägger 100mm singel på för att ta bort markfukten underifrån.
Sen skjuta en vindduk i facken och lägga 200mm isolering. Sen golvspån 28mm foam och parkettgolv. Vad tror ni om denna golv uppbyggnad.
Väggarna tänkte jag bygga med 45x70 brandpanel c14 virke.
Utifrån, liggande spontpanel,läkt,vindpapp, 70mm isolering alt. Dubbel 140mm. Plyfa+gips.
Taket uppreglat kerto fackverk cc600 med 200mm isolering råspont och underlagspapp och takplåt.
Tänkte inte plasta något i väggar eller tak då huset redan är otätt. Har en luftvärmepump och själv drag och en kamin.
Kanske lite luddigt hur jag tänkt bygga men jag har fått massa material över som jag tänkt använda. Det hela är ca 10m2.
Har ni några synpunkter tips trix?

• Impregnerat träbjälklag av en demonterad altan som förbereds för ombyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis demonterad gammal trädäck med synliga träbjälkar och ny råspont, redo för ombyggnation till sovrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.