Hej alla ni glada, jag har för nåt år sen köpt en simpel stålväggspool 3m i diameter (den är rund och rymmer ca 8000 L vatten) jag tänkte sätta upp den i år men det verkar finnas en oändlighet med tekniker och bu eller bä för hur man skall göra markarbetet.

Behöver hjälp med min nu, jag skulle vilja ha det enklaste och billigaste alternativet utan dränering eller isolering undertill.

Måste man ha lager på lager av sten o underlägg, bärlager och lager igen av nått annat etc? Finns inget enkelt att göra som till exempel:

Platta till marken (utgrävd gräsmatta)
Häll på 10cm stenmjöl och packa hårt
Sen markduk för poolen och sen poolen på det?

Jag har ingen vision om att det ska hålla i 10 år, poolen var billig och jag skall dessutom flytta inom kanske 2 år så om allt pajjar om några år struntar jag i

Har ni duktiga nåt tips? Och om jag skall göra som ovan beskrivet, skall jag då ha 0-2, 0-4 eller 0-8 i fraktion på stenmjölet, eller kanske nåt helt annat material?

Nu har jag iofs sandmark men jag har bara grävt ur och försökt att låta bli att röra till ytan. Sen på med en markduk mot stenar som kan komma upp och tunna frigolitskivor.
Är nu inne på år 5 på pool 3. De två första höll 8 och 10 år och var aldrig ngt problem med underlaget.

• Gilla
bollen
  • Laddar…
Vi har lerjord och jag grävde ut så att det blev plant och la sen en markduk och på det ca 10 cm 0/18 bergkross som sedan paddades. På det här la jag cellplast 50mm XPS300. Sen var det bara att montera poolen på detta, är inne på 4 året.

A ahagelthorn skrev:
Hej alla ni glada, jag har för nåt år sen köpt en simpel stålväggspool 3m i diameter (den är rund och rymmer ca 8000 L vatten) jag tänkte sätta upp den i år men det verkar finnas en oändlighet med tekniker och bu eller bä för hur man skall göra markarbetet.

Behöver hjälp med min nu, jag skulle vilja ha det enklaste och billigaste alternativet utan dränering eller isolering undertill.

Måste man ha lager på lager av sten o underlägg, bärlager och lager igen av nått annat etc? Finns inget enkelt att göra som till exempel:

Platta till marken (utgrävd gräsmatta)
Häll på 10cm stenmjöl och packa hårt
Sen markduk för poolen och sen poolen på det?

Jag har ingen vision om att det ska hålla i 10 år, poolen var billig och jag skall dessutom flytta inom kanske 2 år så om allt pajjar om några år struntar jag i

Har ni duktiga nåt tips? Och om jag skall göra som ovan beskrivet, skall jag då ha 0-2, 0-4 eller 0-8 i fraktion på stenmjölet, eller kanske nåt helt annat material?
Kolla mitt poolbygge i någon tråd för budgetbygge 50k

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.