Hejsan!
Lyckades med konststycket att dra sönder föräldrarnas lås till sopkärlsrummet i deras garage. De har en villa från 70-talet.

När jag drog ramlade denna av (se bild)
Bronsfärgad del av trasigt lås till sopkärlsrum, liggande på trämönstrad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen när pappa öppnade ”locket” så ramlade dessa två av (se bild)
Tre metallstycken på ett träbord, troligen delar från ett trasigt lås till ett sopkärlsrum, med krokar och urtag för montering.
Skapa konto

Dessa delarna har vi sedan (se bild). De små skruvarna håller fast ”locket” till låset som ligger där. De långa är de som skruvar fast ”handtagen med varandra”, ja ni fattar vad jag försöker säga.

Delar från lås i garage: två långa skruvar, två fjädrar, två små skruvar och en metallplatta med hål, på ett slitet träbord.
Skapa konto

Såhär ser låset ut från insidan (jag håller i handtaget i alla utom sista bilden)

Rostigt dörrhandtag och låsmekanism på insidan av garageport i en villa från 70-talet.
Skapa konto
Defekt låsmekanism på garageport med löst handtag och flera skruvar.
Skapa konto
Trasigt lås på dörr till sopkärlsrum i gammalt garage, delvis demonterat med rostig låsdel och rött handtag synligt.
Skapa konto

Tacksam för all hjälp jag kan få, någon som har en idé hur man löser detta?

• Trasigt dörrlås på en garageport, med en hand som håller i handtaget. Bakgrunden visar trädgårdsredskap och växter i en hink.
    Skapa konto
Lostmoose Lostmoose skrev:
Det är inte så att du kan få en sån här att passa?
[länk]
Tror tyvärr inte det, men tack för förslaget. Låshuset är förskjutet några centimeter så det är inte dikt an så låshuset är inte i dörren utan en bit ifrån. Se bilderna :) svårt att förklara bättre i text.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.