Hej!
Min transformator till spottarna i överskåpen har gått sönder men jag blir osäker på vad jag ska byta den till.
Det verkar inte vara en standard där man dimmrar på primärsidan utan det verkar vara någon annan lösning.
Det är en ELEKTRAP PTS105 4525798

https://www.rmverlichting.com/en/qlt-pts-105s-sensor-and-push.html

Någon som kan hjälpa mig?
 
E etompau skrev:
Ett exempel som dök upp vid en sökning:
[länk]
Tack!
Men jag inser jag var otydlig i mitt första inlägg.
Det sitter en återfjädrande knapp infällt i underskåpet som man tänder och släcker med men den verkar som det är 12V som igenom den.
Den du länkade verkar vara nån där man ska röra lampan.
Hade också tänkt retrofita med g4 led om man ändå ska byta transformator.
 
Om du tittar på schemat så ser du att det går att koppla in en brytare till enheten.
Ska du gå över till LED så blir det att söka andra grejor/drivdon som klarar lägre belastning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.