Planerar en större ombyggnad där jag kommer att göra köket lite mindre till förmån för badrum och groventré. Bifogar en bild på köksuppställningen och undrar vad ni tycker. Funderar på om det kommer att kännas lite trångt. Högst upp på bilden är det en stor öppnin in mot ett stort matrum. Skjutdörren in nederkant går in mot groventré/tvättstuga som även har en annan utgång (dvs man behöver inte gå genom köket för att komma vidare) enligt min stora renoveringsplan.

Tack för hjälpen!

• Nytt kök.jpg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Ungefär dom mått jag har men själv tycker jag att det är värdelöst att ha en så liten bänkyta mellan spis och diskho. Diskbänken skulle kanske räcka med 60 cm istället, när ni har diskmaskin. Hur många är ni som bor där? Vi tänkte satsa på en mindre diskmaskin också, då blir det mer bänkyta mellan spisen och diskhon och vi skulle lätt klara oss på en mindre. prova fixa till käket på 40 cm så ser du ju om du klarar det på den ytan!

Håller med Anna_Robban om att det blir lite för liten yta mellan spis och diskho. Förslaget med ett 60-skåp för diskho skulle även medföra att du kunde placera diskmaskinen mitt i kökssektionen, vilket är att föredra vid urplockning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.