Hej!
Ska skicka in bygglovsansökan till kommunen för fristående garage och är lite osäker på hur jag ska fylla i kontrollplanen. Kontroll utförs av B (byggherre) på alla punkter. Punkterna "kontrollmetod", "kontroll mot" samt "anmärkning" är jag dock osäker på hur jag ska fylla i. Har fått hjälp av snickare med all info gällande konstruktionen, så allt kommer följa byggreglerna. Har dock ingen koll på vilka byggregler jag ska hänvisa till. Vet inte heller vad jag ska skriva som anmärkning. Vilka kontrollmetoder är rimliga mot dessa?
Dessa är punkterna som jag ska fylla i:
Tom kontrollplan för bygglovsansökan med olika kategorier och förkortningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som vill dela med sig om hur hen har gjort med kontrollplan för sitt egna garage?

S
Bild av en ifylld kontrollplan med olika byggprojektsdelar som placering, brandskydd och bärande konstruktion där kontrollant och krav specificeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Räckte för mig, läs bara på vad reglerna innebär. Kontrollmetod behövdes inte, ”anmärkning” fyllde jag inte i då jag inte hittade några sådana… Jag hade aldrig besök från kommunen varken innan, under eller efter bygget så det var inte så blodigt med dessa kontroller.

• Gilla
Garagebyggare
  • Laddar…
S Söne skrev:
[bild]
Räckte för mig, läs bara på vad reglerna innebär. Kontrollmetod behövdes inte, ”anmärkning” fyllde jag inte i då jag inte hittade några sådana… Jag hade aldrig besök från kommunen varken innan, under eller efter bygget så det var inte så blodigt med dessa kontroller.
Åh, tack så mycket för hjälpen!
Det var precis något sånt där jag behövde.
Nu kan jag slappna av lite! Skönt att det inte verkar vara så blodigt...

• Gilla
Söne
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.