1 211 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Hjälp med keramikhäll
Kanske fel ställe i forum att fråga..
Bor tillfälligt p.g.a jobb i ett grannland. Keramikhällen, spisen, har plötligt gått in i modus låst, barnlås.
När jag trycker på på/av kommer det upp L för varje värmeplatta.
Har provat att trycka 3 sek på på/av knappen, brukar kunna låsas upp så, så att det står 0 på alla värmeplattor.
I detta fall står det olika på varje platta: 0, 3, r resp E.
Står inget märke på hällen, vet inte om det är Siemens, Electrolux, IKEA...
Har någon ett tips? Har försökt googla men inget funkar.
Tackar för hjälp
Bor tillfälligt p.g.a jobb i ett grannland. Keramikhällen, spisen, har plötligt gått in i modus låst, barnlås.
När jag trycker på på/av kommer det upp L för varje värmeplatta.
Har provat att trycka 3 sek på på/av knappen, brukar kunna låsas upp så, så att det står 0 på alla värmeplattor.
I detta fall står det olika på varje platta: 0, 3, r resp E.
Står inget märke på hällen, vet inte om det är Siemens, Electrolux, IKEA...
Har någon ett tips? Har försökt googla men inget funkar.
Tackar för hjälp
Har kollat, inget fel där. Jag tror jag kom åt en aktivering av barnlåset. Hade en massa kastruller på spisen, som jag flyttade runt, det hördes ett klick. Och nu är det barnlöst.. patetiskt att jag inte fixar det..B BSOD skrev:
Har du prövat norsk reset?
Tusen tack för alla tips! Googlade runt och fann till slut NGT som funkade: tryck in symbolen för främre högra kokplatta samtidigt som du trycker på minustecknet. Då öppnas låset och man kan reglera värmen.....Trevlig helg!T tobben87 skrev:
Klicka här för att svara