32 312 läst ·
82 svar
32k läst
82 svar
Hjälp med Husqvarna FTX-LV6
Hej, testar ifall det finns något som har lite koll. Våran röda lampa på Kontrollenheten blinkar konstant. Till en början kunde man trycka på inkommande kabel lite så den hamn i "rätt" läge. Nu funkar inte det längre och misstänker att det är sladden som är kass och inte själva kontrollenheten? Vilken kabel kan man testa ersätta med och vilket 15 polig stift är det som gäller? Detta medför att värmen inte kickar igång men FTX delen funkar aom den ska.
Var det bara aggregatet ni bytte ut då eller var det med rördragning och allt?D D-Lundmark skrev:
Offerten jag fick 2025 var att byta ut min Husqvarna FTX LV6 till PBH LVHA-Q6 V som ska passa direkt mot de gamla anslutningarna och behålla de gamla rören. Det känns som att det ska vara en enkel operation vilket gör att jag tycker att 140 000 var lite saftigt
Det var aggregatet (växlare och elvärmebatteri), det var nog en meter spirorör de bytte också.
Dräneringsröret för kondensvatten hade olika positioner på gamla och nya aggregatet så det gick inte att använda gamla anslutningen.
Dräneringsröret för kondensvatten hade olika positioner på gamla och nya aggregatet så det gick inte att använda gamla anslutningen.
Hej har lite problem med mitt system, den där Simon går han att få tag på tror du?Paerh skrev:
Hej!
Simon från Ängelholm var här för två dagar sen.
Han har full koll på dessa system.
Fullständig kontroll och injustering av hela anläggningen.
Felet:
En elmotor vars arm som skjuter släden i rätt läge beroende på utetemperaturen
har packat ihop.
Nu stod släden i "sommarläge", alltså ingen återcirkulation från huset,
fullt utbyte av kall uteluft dygnet runt.
Motorn är svår att få tag i, nästan omöjligt, så därför kör vi manuellt så länge.
Vi har nu gjort markeringar där släden ska stå i förhållande till utetempen, se bild.
Han hade en pärm som det stod FTX-LV6 på, sprängskisser, kopplingschema och flödesvärde mm mm.
Den var man lite sugen på!
Vi har haft onödigt mycket frisk luft senaste tiden, det har nog kostat lite el.
Summan av besöket:
Snustorrt i hela värmesystemet+att vi är nöjda och glada.
Det kostade några tusenlappar, men det är det värt.
/ Pär
Toppen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden