32 137 läst ·
79 svar
32k läst
79 svar
Hjälp med Husqvarna FTX-LV6
Hej, testar ifall det finns något som har lite koll. Våran röda lampa på Kontrollenheten blinkar konstant. Till en början kunde man trycka på inkommande kabel lite så den hamn i "rätt" läge. Nu funkar inte det längre och misstänker att det är sladden som är kass och inte själva kontrollenheten? Vilken kabel kan man testa ersätta med och vilket 15 polig stift är det som gäller? Detta medför att värmen inte kickar igång men FTX delen funkar aom den ska.
Var det bara aggregatet ni bytte ut då eller var det med rördragning och allt?D D-Lundmark skrev:
Offerten jag fick 2025 var att byta ut min Husqvarna FTX LV6 till PBH LVHA-Q6 V som ska passa direkt mot de gamla anslutningarna och behålla de gamla rören. Det känns som att det ska vara en enkel operation vilket gör att jag tycker att 140 000 var lite saftigt
Det var aggregatet (växlare och elvärmebatteri), det var nog en meter spirorör de bytte också.
Dräneringsröret för kondensvatten hade olika positioner på gamla och nya aggregatet så det gick inte att använda gamla anslutningen.
Dräneringsröret för kondensvatten hade olika positioner på gamla och nya aggregatet så det gick inte att använda gamla anslutningen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden