Hej jag är i startgroparna av att bygga ett växthus/uterum av egna glasrutor som ska stå på en mur av lecablock. Men behöver tips när det kommer till grundarbetet.

Jag har tänkt gräva ur 30cm å fylla med makadam 8/16 (padda ihop) för att sedan mura upp med Leca block men nu funderar jag på att det kanske skulle vara bra att lägga med cellplast för att dels förhindra tjälen & förlänga användningen av växthuset.
Men var ska cellplasten ligga isåfall ?
Ska jag lägga makadam-"padda"-cellplast-makadam-"padda"igen eller hur gör man ?
Cellplasten ska sträcka sig en bit utanför växthus grunden om jag har förstått det rätt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.