Hej!

Vi flyttade nyligen in i ett hus som i ett av badrummen har ett Camargue Alicante GD-339 massagebadkar. Tidigare ägare hade slarvat med slangen som ska ner i golvbrunnen så jag var tvungen att montera bort fronten för att komma åt att peta ner den ordentligt igen. Nu får jag inte på den där jädra fronten igen. Har redan fått småsprickor på ett par ställen som gör ont i hjärtat i mina försök och jag får verkligen inte dit den. Bifogar lite bilder på hur det ser ut och hur tanken är att det ska fästas. I nederkant sitter det svarta L formade fästen som går att ställa in hur mycket dom ska sticka ut från själva benen på karet, vet inte heller om dom ska sitta vinklade uppåt eller nedåt. I överkant finns fästen som den ska hänga på samtidigt som den ska in under kanten på karet. Det finns ingen manual någonstans och bauhaus där det är köpt för 4 år sedan kunde inte hjälpa mig.

Finns det någon expert därute som kan hjälpa mig? Finns det experter att ringa för sådana här grejer?

Sitter här och tittar besviket på ett badkar som nu är i sämre skick än innan utan att vi ens hunnit använda det.

Mvh J

• Svarta L-formade justerbara fötter från ett massagebadkar nära vit badrumsvägg och klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart L-format badkarsben ställt in på en justerbar fot, placerad på ett mörkt golv med en del av fronten synlig.
    Skapa konto
  • Öppet undersida av ett vit Camargue Alicante massagebadkar som visar rörledningar och svarta L-formade fästen.
    Skapa konto
  • Ett massagebadkar med demonterad frontpanel och synliga rör och komponenter under.
    Skapa konto
De i nederkant ska väl bara stöda mot fronten, inte under den?

I överkant bör det bara vara att hänga på fronten på fästena och trycka in. Börja i ena änden och jobba dig runt.

Anna_H Anna_H skrev:
De i nederkant ska väl bara stöda mot fronten, inte under den?

I överkant bör det bara vara att hänga på fronten på fästena och trycka in. Börja i ena änden och jobba dig runt.
Hej!

Tack för svar. Nej precis dom skasstöda mot fronten som du skriver. Problemet är att fästena i nederkant ska skruvas i l fästet och lyckas inte få dessa fästen att passa höjdmässigt när jag häng dit fronten upptill. Är jätte pilligt att få till. Bilden visar skruvhålet som ska passas in nertill.

• Nedre delen av en skåpfront med ett synligt skruvhål mot en grå klinkergolv.
    Skapa konto
Man behöver nog vara på plats för att kunna se och känna på grejorna för få en uppfattning hur grejorna passar ihop. Uppenbart har fronten suttit på plats och då måste det gå att få dit den igen.

E etompau skrev:
Man behöver nog vara på plats för att kunna se och känna på grejorna för få en uppfattning hur grejorna passar ihop. Uppenbart har fronten suttit på plats och då måste det gå att få dit den igen.
Jaja, att det är jag som är för dum för att få ihop det är klart sen länge :) Klart det går som du säger. Jag får bara inte ihop det och inte sambon heller. Hoppades bara på att någon med liknande fästen på sitt kar skulle dyka upp och säga att så här gör man. Har sett att liknande fästen används fortfarande. Inte precis samma dock och är tunt med info i manualer för liknande badkar

Bauhaus kör samma fästen i dagens modeller, se sidan 14 här https://media2.bauhaus.se/media/pdf/campre3.pdf

Frontens överkant ska skjutas in i metallblecket. I nederdelen ska ingenting skjutas in.

I fall det är alltför pilligt att fåtill skruvpassningen i nederkant, se om du kan lösa det med kardborre av hårdare variant som exempelvis 3M Dual Lock https://www.paintpro.se/tejp-maskering/kardborreband-och-grepptejp/kardborreband-3m-dual-lock-355 Då räcker det att trycka dit fronten.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.