Jag har tre fönster i köket på 90cm så tillsammans blir det 270 cm !
Fönstret slutar precis vid kylskåpet vilket gör att vi inte kan öppna kylskåpet om fönsterbrädan är för djup .
Min fråga är kan man ha fönsterbräda på endast 2av 3 fönster 🤔
 
P
Der bestämmer den som bor där. Fråga hEn 🙂
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Hej och välkommen till Byggahus!

Det kan man. Man kan oxå vara utan fönsterbrädor om man så önskar.
 
F fribygg skrev:
Hej och välkommen till Byggahus!

Det kan man. Man kan oxå vara utan fönsterbrädor om man så önskar.
Hur skulle ni ha gjort ? Och vad är minsta djupet på en bräda ? Tänkte så blomkrukor får plats
 
P.Öberg skrev:
Der bestämmer den som bor där. Fråga hEn 🙂
Det är jag 😆 jag försöker bara få guidning hur jag ska tänka med våra köksfönster ! Vill så gärna ha en fönsterbräda där
 
BirgitS
Naturligtvis kan du ha en fönsterbräda på 2 av 3 fönster. Beroende på hur det ser ut kan man ha en smal fönsterbräda eller en som är smalare i ena änden än i andra framför det 3:e.

Det skulle underlätta med en bild på hur det ser ut, det finns ju olika typer av fönsterbrädor och fönsterdjupet varierar.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis kan du ha en fönsterbräda på 2 av 3 fönster. Beroende på hur det ser ut kan man ha en smal fönsterbräda eller en som är smalare i ena änden än i andra framför det 3:e.

Det skulle underlätta med en bild på hur det ser ut, det finns ju olika typer av fönsterbrädor och fönsterdjupet varierar.
 
  • Ett matbord med stolar, tomma fat, smörpaket, mjölk, en vattenflaska och en barnstol. Servis och smulor syns på bordet med några växter vid fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Okej, det var ju lite speciellt. En mjukt formad (konvex) fönsterbräda gemensam för alla 3 fönstren som är smal i ändarna men djup på mitten?
Typ som om man sågade av en remsa av det där matbordet och satte upp.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Okej, det var ju lite speciellt. En mjukt formad (konvex) fönsterbräda gemensam för alla 3 fönstren som är smal i ändarna men djup på mitten?
Typ som om man sågade av en remsa av det där matbordet och satte upp.
Ja, tack ! Vad tror du om fönsterbräda antingen i mitten men inte räcker hela vägen tex på 160 cm hela fönstrens är 270 eller bara dom två och så lämnar man fönstret vid kylskåpet utan?
Eller så struntar man i fönsterbrädan helt …. Vill få upp blommor !
 
BirgitS
Det är klart att du ska ha en fönsterbräda för blommor. :)
Jag tycker fönster ser lite "nakna" utan en. ;)

Det är nog bäst att du prövar på plats med brädor eller skära ut remsor av kartong och hålla upp för att avgöra vad som ser bäst ut.
 
  • Gilla
Anonymiserad 382478
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är klart att du ska ha en fönsterbräda för blommor. :)
Jag tycker fönster ser lite "nakna" utan en. ;)

Det är nog bäst att du prövar på plats med brädor eller skära ut remsor av kartong och hålla upp för att avgöra vad som ser bäst ut.
Smart med kartong ! Tack för tipset !
 
Kolla specialbeslag eller byggnadsvårdsboden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.