Jag har tre fönster i köket på 90cm så tillsammans blir det 270 cm !
Fönstret slutar precis vid kylskåpet vilket gör att vi inte kan öppna kylskåpet om fönsterbrädan är för djup .
Min fråga är kan man ha fönsterbräda på endast 2av 3 fönster 🤔
Fönstret slutar precis vid kylskåpet vilket gör att vi inte kan öppna kylskåpet om fönsterbrädan är för djup .
Min fråga är kan man ha fönsterbräda på endast 2av 3 fönster 🤔
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Naturligtvis kan du ha en fönsterbräda på 2 av 3 fönster. Beroende på hur det ser ut kan man ha en smal fönsterbräda eller en som är smalare i ena änden än i andra framför det 3:e.
Det skulle underlätta med en bild på hur det ser ut, det finns ju olika typer av fönsterbrädor och fönsterdjupet varierar.
Det skulle underlätta med en bild på hur det ser ut, det finns ju olika typer av fönsterbrädor och fönsterdjupet varierar.
BirgitS skrev:
Naturligtvis kan du ha en fönsterbräda på 2 av 3 fönster. Beroende på hur det ser ut kan man ha en smal fönsterbräda eller en som är smalare i ena änden än i andra framför det 3:e.
Det skulle underlätta med en bild på hur det ser ut, det finns ju olika typer av fönsterbrädor och fönsterdjupet varierar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Okej, det var ju lite speciellt. En mjukt formad (konvex) fönsterbräda gemensam för alla 3 fönstren som är smal i ändarna men djup på mitten?
Typ som om man sågade av en remsa av det där matbordet och satte upp.
Typ som om man sågade av en remsa av det där matbordet och satte upp.
Ja, tack ! Vad tror du om fönsterbräda antingen i mitten men inte räcker hela vägen tex på 160 cm hela fönstrens är 270 eller bara dom två och så lämnar man fönstret vid kylskåpet utan?BirgitS skrev:
Eller så struntar man i fönsterbrädan helt …. Vill få upp blommor !
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Det är klart att du ska ha en fönsterbräda för blommor.
Jag tycker fönster ser lite "nakna" utan en.
Det är nog bäst att du prövar på plats med brädor eller skära ut remsor av kartong och hålla upp för att avgöra vad som ser bäst ut.
Jag tycker fönster ser lite "nakna" utan en.
Det är nog bäst att du prövar på plats med brädor eller skära ut remsor av kartong och hålla upp för att avgöra vad som ser bäst ut.
Klicka här för att svara
