Hej på er!

Vi bor i ett radhus där det är extremt kallt. Jag har stängt alla ventilationer och har elementen på max, men det är fortfarande kallt. Jag har hyrt en värmekamera men har svårt att tolka exakt var det drar in luft.
Jag misstänker att det kommer kall luft genom våra gamla fönster (de går inte att öppna). Att byta fönster känns tyvärr alldeles för dyrt just nu.
Finns det någon som haft liknande problem? Hur har ni gjort för att täta utan att byta hela fönstret? Alla tips mottages tacksamt!

Tacksam för er hjälp!

• Vy genom ett stängt fönster mot en snötäckt trädgård med träd och ett staket, samt en krukväxt inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt genom ett radhusfönster, visar en snötäckt uteplats med en grill under ett överdrag och ett plank i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Vy genom fransk dörr ut mot snötäckt uteplats med täckta grillar och skyffel. Möjlig källa till kallt drag i radhus.
    Skapa konto
Hej och välkommen till Byggahus!

Om du har stängt all tilluft måste ju lika mycket luft som husets ventilation drar ut (oavsett om det är mekaniskt eller självdrag) komma in genom springor och otätheter.

Hur är ventilationslösningen i huset? Hus/människor mår inte bra utan ventilation.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Kan du lägga upp bilder från värmekameran?

Det ser ut att vara någorlunda moderna fönster. Kan vara så att det läcker in mellan fönster och väggar, alltså att det är drevat dåligt.

Det är inte kallras bara som du känner?

Sitter elementen under fönstren?
Vad är det för element?

K Kane skrev:
Hus/människor mår inte bra utan ventilation.
Hus kan fungera skapligt utan ventilation, fukten och lukten som behöver ventileras ut brukar komma med människorna som bor i kåken.

Instämmer, fönsterna ser moderna och friska ut. Sannolikt inte mycket att hämta genom byte av dessa.
Hur många vintrar har du bott i huset? Var i landet finns huseT?

Denna vinter har varit rejält kall och blåsig, det kräver mer uppvärmning av huset. Kanske en underdimensionerad värmeanläggning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.