Jag har panelat om en av mina "utbyggnader" samt grundmålat den och den andra skall skrapas, tvättas etc och sen målas.

Tidigare var båda vita, men jag funderar nu på att byta färg till något mer upphetsande.
Även fönsterna ska renoveras och jag funderar då även på att byta färg på dom.

Slutligen ska huset bli vitt men detta ligger några år fram i tiden, förhoppningsvis inom ett par år vilket innebär att jag ju vill måla fönster och utbyggen i rätt färg från början och inte ändra mig sen när jag ändrar husets färg.

Min tanke är att huset blir vitt med mörkgråa fönster och utbyggnaderna tvärtom. (de får även vita knutar)
Detta borde även passa till den befintliga hus färgen så länge?

På gården finns även ladugård, garage och gästhus, dessa är faluröda med svarta knutar och dörrar samt vita fönster. Ommålade -07 eller om det var -08 så de är inget jag tänkt måla om nu. Dock funderar jag på en carport om jag har råd, den vill jag gärna ha i samma färg som utbyggnaderna.

Så mina frågor är:
Tror ni det ser knepigt/rörigt ut med:

-gråa fönster på huset och vita på utbyggena?
-inte samma färg på alla byggnader på gården? (dock var ju utbyggena på huset vita innan också och har varit det sen de byggdes...)
-om man "pimpar" till det med en kul färg på en ny ytterdörr i framtiden? (dvs när huset är vitt)

Bilder finns i bloggen!
(hur man länkar dom hit fattar jag inte =0 )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.