Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har nyligen flyttat och på vår "lilltoa" ser det mesta förskräckligt ut. Väggarna är målade vita med struktur - på en del ställen är det oslipat spackel och så vidare. Ovanför handfatet sitter en remsa med en asful våtrumstapet/våtrumsmatta (vettefan vilket av alternativen det är). Såg att den här remsan satt dåligt, så jag testade riva lite.. så här ser det ut bakom. Vad ska jag göra nu?
Jag tänkte bara måla om väggarna och smälla upp en stor spegel ovanför handfatet. Men måste jag nu täta det här området ovanför handfatet eller går det att spackla för och måla över? =( Jag ville ju göra det så enkelt som möjligt och bara fräscha upp, inte göra någon tokrenovering!
Kan ju tillägga att det här är en liten gästtoalett med handfat, toalett och en stor varmvattenberedare. En golvbrunn finns.
Vill du göra det enkelt och fuktskyddat för dig så köper du en Fastbo väggplatta på IKEA och sätter dit. De finns i två olika varianter och kostar som en burk spackel.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp med borttagning av vägg
Byggnadsfysik -
Hjälp mig bestämma tidsera på våtrumstapet
Badrum -
Kan man måla på våtrumstapet och våtrums golv? Måste man byta ut badrummet för att försäkring hjälpa
Badrum -
Hjälp med borttagning av vattenburet element
Värme allmänt -
Hjälp! Förbereda för våtrumstapet/matta.
Badrum