Hej,

Jag och min sambo har sedan tid tillbaka tittat på hus och fastnat för ett som vi finner mycket intressant. Vi har tagit del av besiktningsprotokollet, och tyvärr verkar det som att huset är i sämre skick än vad vi tidigare trott. Visning är på söndag, så vi har inte hunnit se huset än.

Eftersom detta är vårt första husköp, undrar jag om det finns någon hjälpsam här på forumet som skulle vilja ta del av besiktningsprotokollet och ge sin åsikt risker/kostnader. Dränering, byte av tak samt renovering av badrum är jag redan införstådd med att det behöver göras.

Svara gärna om ni kan tänka er att snabbt kika igenom protokollet så skickar jag en länk. Tack på förhand.

Kan du inte lägga upp protokollet här på forumet så att så många som möjligt kan ge dig lite tips och
råd? Vi har ju alla lite olika kunskaper och erfarenheter som gör att några är bättre på att kommentera taket och andra bättre på badrumen och några mest kommenterar allt utan att veta något alls.
:p

Hur har det gått med protokollet? Fått någon klarhet?

Blev tyvärr ingenting med huset, det stack iväg för mycket. Det som var mest oroande var att det enl besiktningsmannen var en kraftig lukt av katturin i huset, något som inte alls märktes under visningen. Det var inte överdrivet vädrat under visningen, så jag misstänker att katturinet hade satt sig i gardiner, möbler m.m. som var utslängda innan visningen.

Tack för trådtipset, roland53, det får en förstås att även vilja anlita en egen besiktningsman.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.