3 306 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Hjälp med att montera duschblandare på vatette blandareäste.
Hej, har ett nytt vatette blandarfäste för dusch (se bild) och ska på detta montera en ny duschblandare.
Jag behöver lite guidning här. Blandarfästet har inga gängor att montera blandaren på.
Såsom instruktionerna för blandaren här visar:
Instruktionerna för vatette blandarfäste visar inte tydligt hur montering av blandare på fästet går till, bara hur själva fästet ska monteras:
När jag har bytt blandare i annat badrum, så har det bara varit att skruva på. Jag har fastnat lite, och undrar om någon kan förklara för mig hur jag fäster en blandare på mitt fäste. Vore evigt tacksam, och trevlig kväll!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag behöver lite guidning här. Blandarfästet har inga gängor att montera blandaren på.
Såsom instruktionerna för blandaren här visar:
Logga in
Skapa konto
Instruktionerna för vatette blandarfäste visar inte tydligt hur montering av blandare på fästet går till, bara hur själva fästet ska monteras:
Logga in
Skapa konto
När jag har bytt blandare i annat badrum, så har det bara varit att skruva på. Jag har fastnat lite, och undrar om någon kan förklara för mig hur jag fäster en blandare på mitt fäste. Vore evigt tacksam, och trevlig kväll!
Blandare 160. Fäste 160
Det är en Ikea Voxnan duschblandare
Det stod på blandare 160 cc, så antog det . Men testar att montera dessa
Det är ju inte samma blandarfäste på manualen och bilden du skickat?
Har du monterat blandarfästet själv?
Muttrarna på fästet ska inte gå att dra ut, när du skruvar åt blandaren ska den dras mot fästet och inte tvärt om.
Har du monterat blandarfästet själv?
Muttrarna på fästet ska inte gå att dra ut, när du skruvar åt blandaren ska den dras mot fästet och inte tvärt om.
Redigerat:
Excenterkopplingen behöver du trycka in i fästets mutter samtidigt som du drar åt för att det ska greppa i gängorna. Mässingdelen som gröna pilen pekar på ska alltså röra sig in i muttern när du trycker.
Det är lite besvärligt och glöm inte packning på den plana ytan mellan blandaren och excenterkopplingen.
Det är lite besvärligt och glöm inte packning på den plana ytan mellan blandaren och excenterkopplingen.
Logga in
Skapa konto
Aha! Kände att den fjädrar lite. Du menar att jag ska använda kraft, trycka in den och skruva? Tack!Luc Reiner skrev:
Excenterkopplingen behöver du trycka in i fästets mutter samtidigt som du drar åt för att det ska greppa i gängorna. Mässingdelen som gröna pilen pekar på ska alltså röra sig in i muttern när du trycker.
Det är lite besvärligt och glöm inte packning på den plana ytan mellan blandaren och excenterkopplingen.[bild]