Hej, jag ska försöka hjälpa min särbo med att laga hennes balkongdörr, ett av gångjärnen har dessvärre böjt sig därför att balkongdörren stod öppen när det blåste mycket och dörren stod och slog i vinden. Trots att jag googlat väldigt mycket och provat ett stort antal sök-ord så har jag inte lyckats hitta ett sådant gångjärn som på bilderna. En ledtråd kan vara att det står Assa Abloy på balkongdörrens dörrbleck, jag har googlat efter "Assa Abloy gångjärn" men inte hittat rätt gångjärn då heller. Är det någon som vet vad detta är för gångjärn? Det finns ingen märkning av gångjärnet tyvärr. Om ni känner igen gångjärnet, vet ni någon webb-shop där man kan köpa det? Varmt tack på förhand! Vänligaste hälsningar Johannes Jacks
Böjt gångjärn till en balkongdörr, möjlig koppling till Assa Abloy, behöver identifiering och köpställe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Böjt balkongdörrsgångjärn med potentiell Assa Abloy-märkning, sökes för reparation.
Skapa konto
Närbild av ett böjt balkongdörrgångjärn med okänd modell, möjlig koppling till Assa Abloy.
Skapa konto
Böjt metallgångjärn för balkongdörr på orange bakgrund.
Skapa konto
Böjt metallgångjärn för balkongdörr på orange bakgrund.
Skapa konto
Gångjärn till balkongdörr med Assa Abloy-logotyp och delvis synlig text på dörrblecket.
Skapa konto

• Bilden visar ett närbild på ett böjt gångjärn på en balkongdörr, anodiserat i silverfärg.
    Skapa konto
  • Böjt balkongdörrsgångjärn nära dörrblecket, potentiellt Assa Abloy, i behov av identifiering.
    Skapa konto
  • Böjt gångjärn på balkongdörr med synlig Assa Abloy-märkning.
    Skapa konto
  • Böjt gångjärn på en orange bakgrund, sökes för reparation av balkongdörr relaterat till Assa Abloy.
    Skapa konto
  • Böjt metallgångjärn till balkongdörr med okänd märkning, otydligt Assa Abloy-anknytning.
    Skapa konto
Finns nog inget speciellt namn. Ser dock ut som ett ganska normalt gångjärn för den typen av dörr så du kan nog kontakta firmor som bygger dylika aluminiumpartier på mått och se om de kan bistå med nåt eller vet nåt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.