Hej, stötte på den här krabaten i vår källare. Det var den tredje i ordningen, aldrig sett en tidigare under de sex år vi bott här.
3-4cm lång, vet någon vad det kan vara?

Mörk insekt cirka 3-4 cm lång på en källarvägg, första observationen för husägaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En jordlöpare av något slag. Hade en hel del tidigare i min källare.

• Gilla
mangeroffe
  • Laddar…
B Bruk skrev:
En jordlöpare av något slag. Hade en hel del tidigare i min källare.
Tack för snabbt svar! Är de 'ofarliga' eller ska man aktivt bekämpa dem? Ser ganska läskiga ut :oops:

Staffans2000
Den bör du hulda, då en del av dom äter alltifrån fästingar till sniglar, medans andra äter växtdelar. Om du tycker att den lille gynnaren ser "läskig ut", hur tror du då att han tycker att du ser ut när han tittar upp?
På vilket sätt skulle de vara farliga, förutom att de äter spädbarn och deras nyblivna mammor på löpande band :D?

Staffan

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Den bör du hulda, då en del av dom äter alltifrån fästingar till sniglar, medans andra äter växtdelar. Om du tycker att den lille gynnaren ser "läskig ut", hur tror du då att han tycker att du ser ut när han tittar upp?
På vilket sätt skulle de vara farliga, förutom att de äter spädbarn och deras nyblivna mammor på löpande band :D?

Staffan
Vad bra, tänkte 'farlig' för huset då vi har träbjälklag, inte farlig för gemene man. Inte så sugen på att ha snyltgäster som knaprar balkar i hushållet, då ser jag hellre läskig ut. :devilish:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.