Hej alla fönsterexperter,
jag bor i en villa byggd 1991 med treglas träfönster och fuskspröjs. Fönstren är ommålade så det finns ingen tillverkarmärkning att hitta och det står inget om just fönstren i alla papper från husbygget som jag fick med när vi köpte huset.
Är det någon som känner igen tillverkaren?
Jag skulle behöva komplettera med några plastbitar till fuskspröjset som fått för mycket solljus genom åren och blivit så spröda att de gått sönder.
Oändligt tacksam för svar, huset ser rätt märkligt ut med några saknade spröjs!
jag bor i en villa byggd 1991 med treglas träfönster och fuskspröjs. Fönstren är ommålade så det finns ingen tillverkarmärkning att hitta och det står inget om just fönstren i alla papper från husbygget som jag fick med när vi köpte huset.
Är det någon som känner igen tillverkaren?
Jag skulle behöva komplettera med några plastbitar till fuskspröjset som fått för mycket solljus genom åren och blivit så spröda att de gått sönder.
Oändligt tacksam för svar, huset ser rätt märkligt ut med några saknade spröjs!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bästa svaret
Ibland kan det finnas stämplat i kanten på isolerglaset tillverkare och datering. Har du tur är det en stor tillverkare som gör sina egna glas.
Vi har fönster från Elit -99 och lilla plutten som håller spröjs ser likadan ut.
Vi har fönster från Elit -99 och lilla plutten som håller spröjs ser likadan ut.
Du har helt rätt, det står ELIT svagt instämplat!Åsa Lund skrev:
Tusen tack!!
Idag 3D-printade jag en ersättningsdetalj - om någon vill ha 3D-filen så skicka PM!
Klicka här för att svara