Är allmänt händig men har aldrig pysslat med lås på ytterdörrar.
Detta lås sitter på ytterdörren till mina svärföräldrars stuga. Är gammalt och börjar bli slitet.
Trycket hänger alltid lite och man måste rucka lite och ha rätta knycken för att låsa och låsa upp.
Det heter Assa Ruko och är även märkt "30" om det är någon ledtråd.
Jag vill byta låshuset.
Vill vara så säker som möjligt att det passar då det är några timmar bort från bygghandeln.
Vad ska jag välja?
Biltema?
Detta lås sitter på ytterdörren till mina svärföräldrars stuga. Är gammalt och börjar bli slitet.
Trycket hänger alltid lite och man måste rucka lite och ha rätta knycken för att låsa och låsa upp.
Det heter Assa Ruko och är även märkt "30" om det är någon ledtråd.
Jag vill byta låshuset.
Vill vara så säker som möjligt att det passar då det är några timmar bort från bygghandeln.
Vad ska jag välja?
Biltema?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "Assa 90002"
Låshus 90002 Assa
9-tillhållarlås i modulserien
2 888 kr inkl moms
Läs mer
30 betyder att låshuset är osym (osymmetrisk) istället för sym (symmetrisk) som är standard nu för tiden.
Vad du bör välja för nytt lås beror på vad du vill ha och vilket arbete mm du är villig att lägga ner.
Det som passar bäst är en FAS 90002 med osym stolpe.
Om du vill handla på biltema så får du göra om lite och byta till ett cylinder lås.
Vad du bör välja för nytt lås beror på vad du vill ha och vilket arbete mm du är villig att lägga ner.
Det som passar bäst är en FAS 90002 med osym stolpe.
Om du vill handla på biltema så får du göra om lite och byta till ett cylinder lås.
OK. Tack, då vet jag lite mer.
Eftersom detta är en stuga man åker till för att vila så är mindre jobb att föredra
Det kan inte vara så att problemet med att vrida runt nyckeln är relaterat till låscylindern (om det kallas så med sådan nyckel) eller nyckeln i sig?
Är ju tråkigt att byta låshus om det inte hjälper.
Eftersom detta är en stuga man åker till för att vila så är mindre jobb att föredra
Det kan inte vara så att problemet med att vrida runt nyckeln är relaterat till låscylindern (om det kallas så med sådan nyckel) eller nyckeln i sig?
Är ju tråkigt att byta låshus om det inte hjälper.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden