Nu är vårt Eksjöhus Lyckan på plats, eftersom huset är fabriksgrundat föreslog vår färghandlare att vi oljar in ändträ med impregneringsolja och sedan målar direkt med oljetäcklasyr i höst, för att sedan färdigmåla till våren. Första strykningen blir då som ett slags extra skydd över vintern, samtidigt tyckte han att ännu en grundmålning utöver fabriksgrunden var onödig eftersom trät redan blivit mättat.
Tacksam för lite synpunkter kring hans resonemang.
/ ??? Byggnisse