Min tanke är att försöka få in ett litet badkar på 130 cm i mitt hopplöst
lilla badrum. Största dilemmat är, tänk om jag köper det, för ca 5-6000kr inkl ny blandare, och så får det inte plats!!?

Badrummet är 139x143 cm, badkaret kan bara stå längs 139 väggen. Dörröppningen är mitt på en sida av "kvadraten" och toa och tvättställ på var sin sida. Badkaret ska således stå på väggen mitt emot dörröppningen, det måste allså vändas där inne.

Badkaret är ett svedbergs emalj, ramen med benen sätts ihop separat så den kan man skruva ihop på plats. Själva karet är 130x70 cm djup 39 cm.

Http://static2.bygghemma.se/files/e7356a7c-782d-4020-bda9-1f76fe00b767/måttskisser.pdf

http://static2.bygghemma.se/files/f7633286-b233-4865-a0e4-3718d12ae890/monteringsanvisning.pdf

Jag är dålig på att mäta ut sådant här men finns det tillräckligt platts för att lyfta det på plats tro??
Man måste bära in badkaret på högkant då dörröppningen är max 60 cm, sedan alltså lyfta upp det och vända det rätt. Går det när badrummet inte är bredare än 10 cm mer än vad badkaret är?

Saknar verkligen badkar så, vill verkligen få in detta!! :(

Borde fungera utmärkt.
Jag köpte nyligen ett Svedbergs badkar 140 cm och det var inga problem att få in mellan mina väggar som det är 147 cm mellan.

Har du modellen ovan? Nöjd? Jag gjorde en liten test nu med ihoptejpade blompinnar i rätt mått, verkar ju fakiskt gå! Om jag sätter ditt blandaren efter vi lagt ner badkaret :)

Med de måtten du angett måste du ha 135,72 cm fri svängradie så lycka till!

Jepp, det är den modellen jag har. Har väl inget direkt att anmärka på än så länge, mest dottern som plaskar i det.
Hoppas inte jag lurar dig, men som jag tolkar din beskrivning så borde det som sagt fungera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.