Jag har tagit bort vår gamla stenaltan för att bygga ett trädäck. I samband med detta skulle altanen bli större. Runt den gamla altanen tog jag bort gräs och matjord (ca. 25cm). Igår började jag fylla ut det bortgrävda området med grus. Efter dagens regn (MYCKET!) har jag istället för ett torrt område med grus istället en liten damm.
Var ute och trampade och grävde lite i gruset precis. Står jag still och trampar, trampar jag undan gruset. Där den gamla stenaltenen varit är det snustorrt. Vad f-n skall jag göra nu? Sätta plintar? Gräva dike? Tanken var att väga av reglarna på betongplattor men det går inte i dagsläget.
Tacksam för råd.

• IMG_0121.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jula har kampanj på fontänpumpar.
Du skulle ha lagt markduk under gruset.

Hade det hjäpt med markduk? Hade vattnet fösvunnit bättre då? På vilket sätt?

ser mer ut som sand, dränerar nada.
markduk plus makadam hade varit det rätta.
skit samma, börja nu med duk o stenkrosset o lägg det på gruset

nite skrev:
Hade det hjäpt med markduk? Hade vattnet fösvunnit bättre då? På vilket sätt?
Har du ingen markduk som separerar gruset från jorden så letar sig gruset ner i jorden. Men du ser ut att behöva lägga en dränering.

Har under förmiddagen varit och införskaffat markduk och makadam (16-32). Planen är att ta bort befintligt grus (0-18) och lägga i följande ordning:
Markduk
Makadam (16-32)
Grus (0-18)
Betongplattor
Golvreglar

Hoppas detta löser mitt problem.

skippa gruset

Tänkte mest ha gruset för att väga in betongplattorna. Alltså inga större mängder. Tror det blir svårt att väga in plattorna med makadam (16-32)...

oj

såg inte att du hade så stora bumlingar i makadamet
annars kör man ju ofta 8/16 o då är det inga problem att väga in.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.