Jag har tagit bort vår gamla stenaltan för att bygga ett trädäck. I samband med detta skulle altanen bli större. Runt den gamla altanen tog jag bort gräs och matjord (ca. 25cm). Igår började jag fylla ut det bortgrävda området med grus. Efter dagens regn (MYCKET!) har jag istället för ett torrt område med grus istället en liten damm.
Var ute och trampade och grävde lite i gruset precis. Står jag still och trampar, trampar jag undan gruset. Där den gamla stenaltenen varit är det snustorrt. Vad f-n skall jag göra nu? Sätta plintar? Gräva dike? Tanken var att väga av reglarna på betongplattor men det går inte i dagsläget.
Tacksam för råd.
Var ute och trampade och grävde lite i gruset precis. Står jag still och trampar, trampar jag undan gruset. Där den gamla stenaltenen varit är det snustorrt. Vad f-n skall jag göra nu? Sätta plintar? Gräva dike? Tanken var att väga av reglarna på betongplattor men det går inte i dagsläget.
Tacksam för råd.
Har under förmiddagen varit och införskaffat markduk och makadam (16-32). Planen är att ta bort befintligt grus (0-18) och lägga i följande ordning:
Markduk
Makadam (16-32)
Grus (0-18)
Betongplattor
Golvreglar
Hoppas detta löser mitt problem.
Markduk
Makadam (16-32)
Grus (0-18)
Betongplattor
Golvreglar
Hoppas detta löser mitt problem.