Jag har haft lite myror i sovrummet i somras och noterat att parketten i ett hörn är lite mörk.
Utomhus är det en springa i grunden där det varit full aktivitet där jag behandlat några gånger med ok resultat.
Men så såg jag sand inomhus och nu har jag tagit bort listerna och nedre delen av gipset.
Har dammsugit och det är typ fogskum. Sen är det ju betongväggar med frigolit som isolering
Vad ska jag göra???? Räcker täta utifrån??
Utomhus är det en springa i grunden där det varit full aktivitet där jag behandlat några gånger med ok resultat.
Men så såg jag sand inomhus och nu har jag tagit bort listerna och nedre delen av gipset.
Har dammsugit och det är typ fogskum. Sen är det ju betongväggar med frigolit som isolering
Vad ska jag göra???? Räcker täta utifrån??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Jag har haft problem med myror mer eller mindre varje vår. Vad jag har gjort för att få bort de flesta är att vattna runt husgrunden på våren när myrorna börjar bli aktiva. Något rött granulat man blandar ut i vatten (0,5 dl per liter) som jag köpte på granngården. De gånger de ändå tar sig in så använder jag Swirr pulver/granulat som man kan strö ut och de tar med sig till boet. Har inte varit några problem med katterna heller. Får små burkar via hemförsäkringen som har avtal med Anticimex. Swirr har varit betydligt effektivare än de små dosorna som också finns.
Edit: Den enskilda åtgärd som gjort störst skillnad är att vattna med det röda pulvret vid rätt tidpunkt. Prickar man rätt ser man inga myror det året. 1 - 2 gånger runt huset räcker.
Edit: Den enskilda åtgärd som gjort störst skillnad är att vattna med det röda pulvret vid rätt tidpunkt. Prickar man rätt ser man inga myror det året. 1 - 2 gånger runt huset räcker.
Redigerat:
Klicka här för att svara