Hej
Håller på ska renovera en äldre Sebra-säng, men det saknas en beslag som jag inte sett förut och jag lyckas inte hitta vad den heter.
Har pratat med Sebra som sagt att de förvärvade rättigheterna till den här sängmodellen först 2016 och därför inte har några reservdelar eller uppgifter om äldre sängar.
Så alla hjälp vore fantastiskt uppskattat.
Har själva skruvdelen som binder ihop sidorna:
någon slags skruvstift med konkav yta med ett hål i.
men i detta hål ska då som ett "huvud" på och sedan en dras en insatsmutter in i huvdet som låser fast det i skruven.
Tack på förhand och hoppas någon kan hjälpa mig 🙌
/P
Håller på ska renovera en äldre Sebra-säng, men det saknas en beslag som jag inte sett förut och jag lyckas inte hitta vad den heter.
Har pratat med Sebra som sagt att de förvärvade rättigheterna till den här sängmodellen först 2016 och därför inte har några reservdelar eller uppgifter om äldre sängar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
men i detta hål ska då som ett "huvud" på och sedan en dras en insatsmutter in i huvdet som låser fast det i skruven.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/P
Redigerat:
Hobbysnickare
· skaraborg
· 360 inlägg
ah tack så mycket ska beställa och testa!
40talsbadrummet skrev:
Hej
[bild]
[bild][bild][bild]
/P
Funkade den som du fick tips om?40talsbadrummet skrev:
@40talsbadrummet
Hej! Undrar som ovan om beslaget som tipsade om passade? Har samma problem! Köpt en Kili-säng som saknar flera skruvar av sorten du visade och behöver hitta lösning...
Tacksam för svar🙏
Hej! Undrar som ovan om beslaget som tipsade om passade? Har samma problem! Köpt en Kili-säng som saknar flera skruvar av sorten du visade och behöver hitta lösning...
Tacksam för svar🙏
Mirandas skrev:
Hittade aldrig vad det var jag behövde köpa, men som en ren slump så var jag på vinden och såg att våran gamla bedside crib från babybay hade exakt samma beslag som var till sängen. så jag plockade den jag saknade från den.Mirandas skrev:
Dom går att köpa från babybay.de
Länk till manualen: https://babybay.de/media/pdf/f5/1d/7d/montageanleitung-original-maxi_rev10.pdf
Det är
Art.Nr. 1116 https://babybay.de/en/service/spare...pring/dark-brown-varnished-166103/2295/casing
Art.Nr. 1117 https://babybay.de/en/service/spare...xspring/dark-brown-varnished-166103/2296/bolt
Art.Nr. 1122 https://babybay.de/en/service/spare...rown-varnished-166103/2297/grub-screw-m8x12mm
Dom ser konstiga ut på dom "ritade bilderna" men om du kollar på denna instruktion på youtube så ser du att det är samma.
Lycka till.
Hej! Wow, tack för ditt utförliga svar så här lång tid efter att du startade tråden. Vad lustigt men vilken tur att du hittade beslagen i ert bedside crib. Nu vill jag nästan skruva isär vårt bedside crib för att se vilka beslag som finns i den (dock inte en babybay)... Men den har vi lovat bort så jag får hejda mig. 😅40talsbadrummet skrev:
Hittade aldrig vad det var jag behövde köpa, men som en ren slump så var jag på vinden och såg att våran gamla bedside crib från babybay hade exakt samma beslag som var till sängen. så jag plockade den jag saknade från den.
Dom går att köpa från babybay.de
Länk till manualen: [länk]
Det är
Art.Nr. 1116 [länk]
Art.Nr. 1117 [länk]
Art.Nr. 1122 [länk]
Dom ser konstiga ut på dom "ritade bilderna" men om du kollar på denna instruktion på youtube så ser du att det är samma.
[media]
Lycka till.
Det får bli en beställning helt enkelt! Det var verkligen inte lätt att hitta dessa beslag i handeln, så jättetack än en gång. Guld värt! ⭐️
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Essve ET-T hjälp jag får inte in skruvarna
Altan & Uteplats -
Hjälp att identifiera delar på hydrofor
Vatten & Avlopp -
Kan någon hjälpa mig att identifiera min Klippo. Behöver en ny förgasa
Trädgårdsmaskiner -
Hjälp identifiera byggställning
Verktyg & Maskiner -
Hjälp med att identifiera slutbleck