2 201 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Hjälp, hur löser jag dessa rör-problem snarast? Bilder! Adapter? Vad behövs
Håller på och byter badrumskran. Vill ha det färdigt idag.
2 problem:
1. Bägga av de nya muttrarna på de stålomspunna slangarna är för stora för mina nuvarande rör. Vad behöver jag köpa? Adapter? Jag är inte bekant med beteckningarna på storlekar så det är en djungel.
2. Den ena av de stålomspunna slangarna på nya kranen räcker inte ända ned till det befintliga röret. Jag behöver någon slags förlängare. Vad? köper man lämpligtvis?
Mycket tacksam för hjälp då jag vill lösa detta idag!
'
2 problem:
1. Bägga av de nya muttrarna på de stålomspunna slangarna är för stora för mina nuvarande rör. Vad behöver jag köpa? Adapter? Jag är inte bekant med beteckningarna på storlekar så det är en djungel.
2. Den ena av de stålomspunna slangarna på nya kranen räcker inte ända ned till det befintliga röret. Jag behöver någon slags förlängare. Vad? köper man lämpligtvis?
Mycket tacksam för hjälp då jag vill lösa detta idag!
'
Ta en slang med dig till något byggvaruhus och säg muttern är för stor , kan inte skruva dit den ,
då får du en bussning ( förminskning ) att sätta dit , ska tätas mot röret med ( jag använder lin gillar inte tapen ) men fråga , dom säger säkert tape , den ska lindas i samma riktning som muttern skruvas , lika många varv som röret är tjockt , slangen har väl gummipackningar i sig och behöver inte dras så hårt ser ut så här , mät tvärsöver röret så du har något om tjocklek på röret
då får du en bussning ( förminskning ) att sätta dit , ska tätas mot röret med ( jag använder lin gillar inte tapen ) men fråga , dom säger säkert tape , den ska lindas i samma riktning som muttern skruvas , lika många varv som röret är tjockt , slangen har väl gummipackningar i sig och behöver inte dras så hårt ser ut så här , mät tvärsöver röret så du har något om tjocklek på röret
Tack för svar. Någon som vet vilka storlekar det kan röra sig om? Vill kunna kolla på nätet om de finns i butik innan jag åker dit.
Och hur löser jag det faktum att ena slangen är för kort (eller ett rör för långt ner)?
Och hur löser jag det faktum att ena slangen är för kort (eller ett rör för långt ner)?
P plan-g skrev:
När jag hade samma problem i min köksrenovering så gick jag till närmaste VVS-butik. De gav mig metallrör(förlängning) och kopplingar. Kopplingen kan man ju välja gängstorlek på så tror det löser sig.
Det var tydligen helt fel att förlänga med slang eller dylik mjuk lösning. Har tyvärr ingen bild på det och är inte hemma.
Köpa ny slang tror det är ingen ide att gå på nätet efter något , enkelt snabbt byggvaruhusP plan-g skrev:
ingen större skillnad i pris som kan vara värt det
Dina lekande muttrar på blandarrören är antagligen 15-gängade invändigt.
Gör det enda rätta och seriösaste och behåll slangarna på din befintliga blandare och skarva upp med kopparrör på den biten som fattas.
Börja med att mäta innerdiametern på dina befintliga kopplingar (alltså var rören gått i kopplingen). Jag gissar på 12 eller 10mm.
Bekräfta!
Gör det enda rätta och seriösaste och behåll slangarna på din befintliga blandare och skarva upp med kopparrör på den biten som fattas.
Börja med att mäta innerdiametern på dina befintliga kopplingar (alltså var rören gått i kopplingen). Jag gissar på 12 eller 10mm.
Bekräfta!
Klicka här för att svara