64 929 läst ·
19 svar
65k läst
19 svar
Hjälp, hur få bort detta?
Bumpar tråden! Håller på med exakt samma sak.
Fick bort det mesta med en ABS med baraccuda-klinga, tog lång tid och var jobbigt. Gjorde 12kvm på ca 7 timmar, dock sitter det lite lim/papp kvar i hörnen och längs väggen men det kan jag nog ta med en handslip / barkspade.
Frågan är vad som är bäst sen... vårt källargolv gick sönder av slipmaskinen då det var nåt puts på som slets sönder. Är det bäst att flytspackla på det kanske? Sen ska en ny heltäckningsmatta på.
Fick bort det mesta med en ABS med baraccuda-klinga, tog lång tid och var jobbigt. Gjorde 12kvm på ca 7 timmar, dock sitter det lite lim/papp kvar i hörnen och längs väggen men det kan jag nog ta med en handslip / barkspade.
Frågan är vad som är bäst sen... vårt källargolv gick sönder av slipmaskinen då det var nåt puts på som slets sönder. Är det bäst att flytspackla på det kanske? Sen ska en ny heltäckningsmatta på.
Jag hade damma problem för några år sedan, jag hyrde en betongfräs och en redig dammsugare. Slipade av allt på någon timme. Lät och dammade otroligt mycket så glöm inte hörsel, andningsskydd och skyddsglasögon.
Kanske skall nämnas att det kan vara asbest i lim. Det råder delade meningar hur stor respekt man skall ha för asbest som hemmafixare. Men oavsett kan det vara värt att nämna så både befintliga och framtida läsare fattar medvetna beslut.
Kanske skall nämnas att det kan vara asbest i lim. Det råder delade meningar hur stor respekt man skall ha för asbest som hemmafixare. Men oavsett kan det vara värt att nämna så både befintliga och framtida läsare fattar medvetna beslut.
Produkter som diskuteras: "andningsskydd"
Andningsskydd
Andningsskydd är viktiga för att skydda dig från skadliga partiklar, gaser och ångor när du utför olika arbeten. Vårt utbud inkluderar engångsandningsskydd, halvmasker och helmasker, samt filtrerande halvmasker med ventiler, alla utformade
Läs mer
Hej, jag tänkte uppdatera er då jag faktiskt kollade upp vad det var för sorts papp som var under. Det var INTE någon asbets i varken papp eller lim. Kollade upp med 4olika firmor så det kändes rätt säkert.
Jag primade 3ggr och sen körde jag på med flytspackel direkt på. Jag är ju en totalt nybörjare med detta och ska nog nästa rum betala för att någon annan ska flytspackla för jag var själv när jag gjorde det och det var riktigt riktigt tungt att göra själv. Man måste vara snabb också.
Men resultatet vart riktigt bra, jag har fått mycket beröm för golvet.
Det jag nog skulle gjort annorlunda om jag gjort det nu är som sagt betala någon för att flytspackla och även lagt någon sort dämpande matta för grannens skull.
Golvet blev rätt mycket högre än förut så jag behövde kapa dörrarna längst ner ca 1cm.
Jag primade 3ggr och sen körde jag på med flytspackel direkt på. Jag är ju en totalt nybörjare med detta och ska nog nästa rum betala för att någon annan ska flytspackla för jag var själv när jag gjorde det och det var riktigt riktigt tungt att göra själv. Man måste vara snabb också.
Men resultatet vart riktigt bra, jag har fått mycket beröm för golvet.
Det jag nog skulle gjort annorlunda om jag gjort det nu är som sagt betala någon för att flytspackla och även lagt någon sort dämpande matta för grannens skull.
Golvet blev rätt mycket högre än förut så jag behövde kapa dörrarna längst ner ca 1cm.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden