5 402 läst ·
30 svar
5k läst
30 svar
Hjälp, har min plattsättare förstört min trädgård?
Ska bli spännande att se vad plattsättaren säger i morgon
om jag får tag på honom!!
om jag får tag på honom!!
Blir väldigt förvånad över detta och häpnar faktiskt över att plattsättaren gjort detta utan att ens fråga! Hade inte en aning om att det förekom och då har vi haft murare och plattsättare hemma ett flertal gånger och ingen gång har de gjort något som ens liknar detta.
Kanske naivt, men jag tar för givet att alla tar hänsyn så gott det går och inte skräpar ner.
Kanske naivt, men jag tar för givet att alla tar hänsyn så gott det går och inte skräpar ner.
Har idag varit i kontakt med Miljöavd i min kommun.Ville veta hur tex plattsättare ska göra sig av med allt avfall såsom primer???? heter det så?, fix, fog, cement och allt annat flytande:eek:.
Hon ringde upp mig på em. då hon umdersökt detta problem som de aldrig varit ute för förut!!!!!!!
Och svaret blev: Den som köper tjänsten och den som utför denna tjänst ska komma fram gemensamt vad de ska göra av detta och vem. Ytterst är det köparen av tjänsten som ska se till att alla kemikalier kastas på rätt ställe
Alltså vi min make och jag
Men hon sa att han absolut inte bara får gå ut och kasta det i trädgården.
Hon tyckte att jag skulle klaga som en icke nöjd kund!!
Så alla ni som är i byggartagen och ska köpa en tjänst av tex plattsättare nu har ni lärt er något nytt!!
Hon ringde upp mig på em. då hon umdersökt detta problem som de aldrig varit ute för förut!!!!!!!
Och svaret blev: Den som köper tjänsten och den som utför denna tjänst ska komma fram gemensamt vad de ska göra av detta och vem. Ytterst är det köparen av tjänsten som ska se till att alla kemikalier kastas på rätt ställe
Men hon sa att han absolut inte bara får gå ut och kasta det i trädgården.
Hon tyckte att jag skulle klaga som en icke nöjd kund!!
Så alla ni som är i byggartagen och ska köpa en tjänst av tex plattsättare nu har ni lärt er något nytt!!
Historien är inte slut ännu!!!!
De ringde upp mej från miljökontoret idag. De ville inte släppa detta utan hade kollat vidare med Stockholms
kontoret. Där Håller de med på att det låter jättetokigt så nu är det så att Tex. PLATTSÄTTARE i detta fall
har ansvar för "skräpet" , den som tar dit materialen och gör jobbet. Det hAR JU BLIVIT VANLIGT NU MED RENOVERINGAR OCH LAGAR HAR INTE RIKTIGT HUNNIT MED!!!!
De ringde upp mej från miljökontoret idag. De ville inte släppa detta utan hade kollat vidare med Stockholms
kontoret. Där Håller de med på att det låter jättetokigt så nu är det så att Tex. PLATTSÄTTARE i detta fall
har ansvar för "skräpet" , den som tar dit materialen och gör jobbet. Det hAR JU BLIVIT VANLIGT NU MED RENOVERINGAR OCH LAGAR HAR INTE RIKTIGT HUNNIT MED!!!!
Oj, vad du skriker..
För att balansera upp detta lite, om jag jobbar åt en kund på landet eller i villa så frågar jag alltid om de vill att jag ska ta med mig cementrester och cementslam, eller om jag ska lämna dem. Samma sak med plattrester och annat byggavfall, vill kunden att jag ska ta hand om grejerna så gör jag det, och de betalar för mitt arbete med transporten och för deponiavgift, vill de fixa det själva så blir det billigare. Det brukar handla om en fem-sexhundra eller så för ett vanligt badrum. De allra flesta vill ta hand om grejerna själv, och tycker att jag ska hälla cementprodukterna i ett hörn av tomten. Som jag tidigare sagt är detta helt ofarligt för miljön, och kommer försvinna av sig själv.
Problemet är att han inte frågat dig, inte att han skulle vara någon sorts miljöbov. Har du fått tag i honom och bett honom städa upp?
För att balansera upp detta lite, om jag jobbar åt en kund på landet eller i villa så frågar jag alltid om de vill att jag ska ta med mig cementrester och cementslam, eller om jag ska lämna dem. Samma sak med plattrester och annat byggavfall, vill kunden att jag ska ta hand om grejerna så gör jag det, och de betalar för mitt arbete med transporten och för deponiavgift, vill de fixa det själva så blir det billigare. Det brukar handla om en fem-sexhundra eller så för ett vanligt badrum. De allra flesta vill ta hand om grejerna själv, och tycker att jag ska hälla cementprodukterna i ett hörn av tomten. Som jag tidigare sagt är detta helt ofarligt för miljön, och kommer försvinna av sig själv.
Problemet är att han inte frågat dig, inte att han skulle vara någon sorts miljöbov. Har du fått tag i honom och bett honom städa upp?
Oj, det var inte meningen att skrika!!!!!!
Såg inte att bokstäverna hade blivit stora. Han kommer i dag om någon timme och gör sista jobbet, då ska jag prata med honom och visa bilderna. /Marianne
Såg inte att bokstäverna hade blivit stora. Han kommer i dag om någon timme och gör sista jobbet, då ska jag prata med honom och visa bilderna. /Marianne
För egen del häller jag alltid ut mina bruksrester under någon buske i min trädgård. Efter en vinter är det mesta borta och eventuella klumpar och stenar kan man gräva ner eller kasta ut på åkern. OBS det gäller kalkbruk eller kc-bruk, inte några plastliknande tätskiktsprodukter!
Det är inte ok!M Marianne A skrev:Hej på er! Första gången jag är här
Vårat nya badrum blev precis färdigt före jul och är verkligen kanonsnyggt.
men jag undrar , får plattsättarna verkligen kasta ut allt i sina hinkar i trädgården . Fix, fog, cement
allt från första början till slutet. Jag ser att de har kastat ut i mina rabatter som ser för bedrövliga ut.
Jag som har en visningsträdgård nästan gråter!!
Finns det någon som vet om de måste ha behållare med sig eller kan de verkligen göra så
Vill ni veta mer exact vad som används kan jag fixa det!!
Mvh marianne