58 699 läst ·
101 svar
59k läst
101 svar
Hjälp, har hittat silverfiskar!
lister och springor, dvs aldrig nått ställe du går påH Hank_Ö skrev:Jag har också köpt Gelen och kört en vända i huset men jag undrar hur/var ni placerar den?
Trycker ni ut den direkt på golvet? Använder ni något litet fat eller annat att lägga det på?
Jag råkade spilla på ett ställe och på ett annat hamnade det på golvet precis utanför golvlisten och det blev kladdigt och äckligt. Fick torka med en våt trasa för att få bort.
Anticimex har numera en bra metod för att bekämpa dem. Beroende på hur kraftigt angreppet är så kan det dock ta ett år eller mer innan de är helt borta. De första månaderna efter att man sätter igång sanering så dör de som flugor och det är så jävla äckligt. Man får bokstavligt talat städa hela bostaden dagligen.
Vad är detta för metod, vore trevligt om du kan berätta om du nu vet.C Cordings skrev:Anticimex har numera en bra metod för att bekämpa dem. Beroende på hur kraftigt angreppet är så kan det dock ta ett år eller mer innan de är helt borta. De första månaderna efter att man sätter igång sanering så dör de som flugor och det är så jävla äckligt. Man får bokstavligt talat städa hela bostaden dagligen.
Suck, beställde Advion Gandaci från Nexles i Rumänien o fick paketet precis, men dom har skickat Advion Furnici (myror) istället för Gandaci (kackerlackor)
Vet nån om detta e samma sak? O hjälper mot långsprötade silverfiskar?
(har kontaktat dom)
Vet nån om detta e samma sak? O hjälper mot långsprötade silverfiskar?
(har kontaktat dom)
verkar vara samma aktiva substans iallafallA Agrik skrev:
Räknar jag rätt så är myrvarianten mer potent dock (0,05% på myrorna, 0,03% på kackerlacka)
Tack för svaren, behåller furnici o provar med dom...den dan jag kommer ihåg att ta med pistolsaken från jobb. Fick iallafall detta svar från firman:
"Thank you for the photos provided and sorry for the late reply.
Based on these details, we can offer the following solution.
If you are interested in keeping 3 x Advion Ant Gel, 30g, we can offer them to you at a 40% discount off the listed price. The total value for all 3 items with the discount would be 56.72 EUR.
In addition, we will of course send you the 3 missing units of Advion Cockroach Gel as originally ordered.
Please let us know if you would like us to proceed this way."
If you are interested in keeping 3 x Advion Ant Gel, 30g, we can offer them to you at a 40% discount off the listed price. The total value for all 3 items with the discount would be 56.72 EUR.
In addition, we will of course send you the 3 missing units of Advion Cockroach Gel as originally ordered.
Hur har det gått för dig? Beställde precis Advion Cockroach gel, tänker att det borde funka likadant som Ant gel.A Agrik skrev:Tack för svaren, behåller furnici o provar med dom...den dan jag kommer ihåg att ta med pistolsaken från jobb. Fick iallafall detta svar från firman:
Pressade ut 4st tuber antgel bakom mina golvlister(skruvade i vägg) i somras, bor i en 2:a. Blev väl en viss förbättring, men va inte nöjd* så några månader senare köpte jag deras cockroach gel som jag också pressade ut bakom listerna (la i strängar på några cm). När jag la ut den nya gelen såg jag att den gamla gelen va hård o hade stelnat, - antar att gelen bara är "aktiv" någon/några veckor.P Pepper18 skrev:
* - ser ca 1st varannan vecka (brukar leta efter dom med en flaska "ohyra effekt", då jag hatar dom)
- har tidigare haft myrnix bakom listerna som jag dammsugit bort innan jag la ut gelen