Posta gärna många bilder på kretskortet.

E
Jag har försökt ta bättre bilder idag men pga dåliga ljusförhållanden och taskig kamera blir det inte bra bilder helt enkelt, dessutom lite trångt att hålla på

Under dagen hittade jag firma som sålde C-35 enhet, den bör funka som ersättare. Så när den kommer monterar jag ner den gamla o kollar noggrannare. Den behåller jag ifall behov finns i framtiden, då kanske det är lättare att reparera samt att jag kan spänningsmäta den nya innan. 2400kr kostade ny central, som hittat

Tack ändå för hjälpen. Kanske postar en bild sen när jag har delarna i handen framför mig

Ja, Det kanske går att flytta över bara nätdelen så du slipper koppla om alla kablar.

Någon som kommit på något nytt avs reparation av C-33:an? Min la av nu... ersätta med annan spänningsmatning eller reparera nätdelen är OK alternativ, bara man vet vad som ska bytas/kopplas in...

E
Min gamla c-33 a ligger ff i en låda för framtida undersökning, tiden har inte funnits för att analysera noggrannare. Men ja det var nätdelen som pajade. Tyvärr vet jag inte vilka reservdelar som skulle passa, men om du vet spänningen etc så går det ju att löda in en extern. Att reparera tror jag inte på dock.

Edit: köp en c35’a, det funkade galant att byta

Från uponor support:

Ni får köpa en ny central från en återförsäljare RSK 5398272.

Går tydligen att köpa en ny C33a...

Har också råkat ut för det där. Jag hade också en ambition att försöka laga den, men gav upp ganska omgående.

E
Kilensnickare Kilensnickare skrev:
Från uponor support:

Ni får köpa en ny central från en återförsäljare RSK 5398272.

Går tydligen att köpa en ny C33a...
Hmm, det svaret fick inte jag från Uponor...
kolla även RSK databasen, där är C33an markerad som Avaktiverad.

Det kan säkert vara så att någon ÅF har nån gammal c33 på lager, men kolla upp innan att den har en orange rund klisterlapp som markerar att nätdelen är ny/uppdaterade versionen annars får du haveri igen om några år.

På c35 som jag köpte satt det en orange rund klisterlapp iaf.

Tkd
E erkka skrev:
Min gamla c-33 a ligger ff i en låda för framtida undersökning, tiden har inte funnits för att analysera noggrannare. Men ja det var nätdelen som pajade. Tyvärr vet jag inte vilka reservdelar som skulle passa, men om du vet spänningen etc så går det ju att löda in en extern. Att reparera tror jag inte på dock.

Edit: köp en c35’a, det funkade galant att byta
Hej,
Har du den gamla trasiga kvar? Jag är spekulant att undersöka det.
Vad säger du?
Mvh.

Tkd
H hempularen skrev:
Har också råkat ut för det där. Jag hade också en ambition att försöka laga den, men gav upp ganska omgående.
Hej,
Har du den gamla kvar?
Jag är spekulant att undersöka det.
Mvh

E
Tkd Tkd skrev:
Hej,
Vad säger du?
Mvh.
Jag har den nog kvar, jag har inte fått tummen ur att kika närmare på den så den borde ligga kvar i förrådet ... ja du får gärna kika på den.

Tkd Tkd skrev:
Hej,
Vad säger du?
Mvh.
Hej Tkd!

Har du tips på hur jag fixar nätdelen på en C35 som har lagt av?

Tkd
M Mrmotor skrev:
Hej Tkd!

Har du tips på hur jag fixar nätdelen på en C35 som har lagt av?
Hej Mrmotor,
Ja absolut, läs gärna mina gamla inlägg.
Du hittar svaret
Fråga gärna om det är ngt inte tydligt.
Mvh.

Tkd Tkd skrev:
Hej Mrmotor,
Ja absolut, läs gärna mina gamla inlägg.
Du hittar svaret
Fråga gärna om det är ngt inte tydligt.
Mvh.
@Tkd vad är det för komponent du beställt till powerkortet och var har du beställt den ifrån?

Tkd
M Mrmotor skrev:
@Tkd vad är det för komponent du beställt till powerkortet och var har du beställt den ifrån?
För min del var ICE3B2565 som gick sönder.
Det är en IC krets se bilden.
ICE3B2565 integrerad krets placerad på svart skuminlägg inuti en öppen blå kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.