Hej vi ska slipa golvet i vardagsrummet, gick över golvet och hittade en bit som sviktar i ena hörnet några millimeter, finns det någon som har tips på hur man kan fixa detta ?

/ Jesper
 
Arbetade i en patricierlägenhet och var klar, när jag kände att parketten sviktade. Eftersom det var ganska märkbart kollade vi, trots krångel. En mycket grov bjälke i trä, låg i små tärningar på trossbotten. Den skyldiga hussvampen fick mig att rycka till i en rysning av äckel. Huscancer.
 
Du får nog ge oss lite mer info om rummet.. lägenhet eller hus? trä eller betong under? hur gammalt? ser lite ut som gammal parkett från 40-50 tal..
 
Hej ursäkta för dålig info, det är en 1,5 plans kåk från 1974, Men jag fick tips av en golvläggare så kröp ner i krypgrunden och fixade problemet underifrån, var en skarv som gått av, så skruvade upp dubbel mdf med trälim så slog jag upp en träregel som pressar skarven uppåt, så det blev stumt nu. Så bara att vänta in golvsliparen nu
 
J Jeppe88 skrev:
Hej ursäkta för dålig info, det är en 1,5 plans kåk från 1974, Men jag fick tips av en golvläggare så kröp ner i krypgrunden och fixade problemet underifrån, var en skarv som gått av, så skruvade upp dubbel mdf med trälim så slog jag upp en träregel som pressar skarven uppåt, så det blev stumt nu. Så bara att vänta in golvsliparen nu
skönt att det var så enkelt! lycka till med slipningen.
 
Tack så mycket
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.