Tagit över ett hus med ett gammalt DCS larm.

Tänkte flytta över till Ajax eller likande men skulle gärna återanvända de ca 20 trådade magnetkontakterna som är snyggt installerade.

Tyvärr finns ingen dokumentation på larmet, det jag ser är som på bilden.

Det går ju att lyfta över alla till tex en Ajax multitransmitter, men har en känsla att man slagit samman en massa magnetkontakter eftersom DCS larmet inte haft tillräckligt med ingångar.

Hur skulle ni göra?

• Gammalt DCS larmpanel med öppen låda som visar trassliga ledningar och elektronikkort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
sunnis
  • Laddar…
Du verkar ha 7 sektioner. Hur många magnetkontakter har du? Övriga detektorer? Vad är det som får dig att tro att man slagit ihop sektioner? Nu kan jag inte Ajax men har installerat lite DSC typ Power-serien som du har på bild där. Det bästa är om du kan ringa ut var detektorerna sitter. Du vill ändå veta om du får ett larm.

Även om det ser ut som ett skatbo så borde det vara enkelt att mäta upp sektionerna.

J Johan456 skrev:
Du verkar ha 7 sektioner. Hur många magnetkontakter har du? Övriga detektorer? Vad är det som får dig att tro att man slagit ihop sektioner? Nu kan jag inte Ajax men har installerat lite DSC typ Power-serien som du har på bild där. Det bästa är om du kan ringa ut var detektorerna sitter. Du vill ändå veta om du får ett larm.
det är ca 20 magnetkontakter och 5st rörelse deckare.

E etompau skrev:
Även om det ser ut som ett skatbo så borde det vara enkelt att mäta upp sektionerna.
Hur gör jag det enklast?

Magnetkontakterna är integrerade i dörrar/fönster, så jag kommer inte åt några kablar.

Portug Portug skrev:
Hur gör jag det enklast?

Magnetkontakterna är integrerade i dörrar/fönster, så jag kommer inte åt några kablar.
Ta loss ledarna för en ingång åt gången, häng på en summer/multimeter på de fria kabeländarna
Var två personer, och gå över kontakter och detektorer och se vilka som är kopplad till respektive ingång.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.