Vi renoverade badrummet nyligen och jag gick ner i krypgrunden direkt efteråt – då var allt torrt, i alla fall de första två dagarna. Nu, ett par veckor senare, ser jag att träskivan under toaletten blivit fuktig (det droppar inte, men den är tydligt blöt).

Toalettens avloppsrör sticker upp lite ur golvet och jag funderar på om vatten kan ha runnit utanför röret eller om det är något med tätningen vid stosen. Jag hade ett mindre läckage från cisternen för några dagar sen, men det rann bara ut på golvet.
Har även sett fuktfläckar runt golvbrunnen med lite vita märken på träet under.

Vad frun spola toaletten när jag var nere i krypgrunden och då kunde jag inte se att det droppade något alls, jag är extremt förvirrad om jag hör att vatten går igenom avloppsröret och att jag ser uppifrån att toaletten inte droppar, hur kan det då bli fuktigt?!

Hur illa ser det ut tycker ni?
Kan det vara att vatten smugit ner vid röret eller brunnen, och hur snabbt borde det torka om det inte läcker längre?

• Fuktig träskiva med vattenfläckar runt toalettens avloppsrör i krypgrund. Grått PVC-avloppsrör, jord och cement syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör från toalett, synligt med en spricka i tätningen vid golvet, som visar tecken på fukt från nyligen genomförd badrumsrenovering.
    Skapa konto
  • Fuktig träskiva under toalett med orange avloppsrör, vita fuktmärken och tecken på läckage syns tydligt.
    Skapa konto
Ja, det ser illa ut säger en som har problem med fukt utifrån i krypgrunden.

Om vattenläckan uppstod efter renoveringen av badrummet är det mycket troligt att något blivit fel.
Är det hantverkare som gjort jobbet så gör en reklamation till dem och ett försäkringsbolag.
Är det ett en egengjord renovering så är det bara att börja flis rätt på var det läcker.

Jag skulle ta bort alla blöta skivor i krypgrunden för att se var det läcker.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.