Hej!

Jag är i full fart med min köksrenovering.
När jag igår ställde kyl och frys på plats så fick jag huvudbry!
Efter invägning så att dom står rakt så fick jag problem.

När jag ska öppna frysen så "följer" hela skåpen med.
Jag får sticka in ett finger mellan dörrarna och hålla mot i frysens stomme.

Först tänkte jag att det kanske var för att den var precis ikopplad och att dörren sög så hårt.
...men problemet kvarstod i morse.

Hur ska jag lösa detta? Kommer det lösa sig själv, när jag fyller skåpet (tomt idag).

Hoppas ni förstår mitt dilemma, och min luddiga beskrivning mitt i stressen på jobbet.

Tack på förhand!

/Johan
 
Står den inte kvar med mat i får du väl stoppa in något lite kletigt under fötterna på den.
Dubbelhäftasnde tejp t.ex. Då lär den stå kvar.
Jag hade en konstellation med kyl under och frys över. Den blev lite vinglig, så då limmade jag fast ett vinkeljärn på överkanten/sidan på frysen med plastic padding. Det skruvade jag sedan fast i stommen bredvid. (Det syntes inte för det var bakom det galler som satt över för luft till kylen/frysen.)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.