Hej! Snälla hjälp mig! Vi har exklusivt klinkersgolv i huset som är blankt. Efter 1 år (nytt hus som är 2 år gammalt) så började det bli lite halt på vissa ställen. Bestämde mig för att köpa osynligt halkskydd av företaget Antislip.se. Deras medel ska funka på alla golv! Använde det och direkt efteråt så har hela golvet blivit fläckigt. Ser för jävligt ut! Ringde dem i panik och VD Tommy Nilsson sade att jag skulle testa med citronsyra och vatten på fläckarna. Så jag gjorde det, hjälper inte!!! Fläckarna är kvar. Vad ska jag göra? Tips, råd??

Kollade in produkten på deras hemsida och gör inte något annat innan du kontaktat dem igen.
Om man läser om produkten på hemsidan så låter det som om den fäster sig kemiskt på klinklergolvet, så här beskrivet de produkten:

"Halkskyddseffekten uppnås genom att vätskan i invisible antislip etsar sig fast i stenmaterialet som behandlas. Efter behandlingen ser ytan ut precis som innan. Den enda skillnaden är att du inte längre halkar på den."

För mig är etsning någon man gör med syra av något slag och då påverkar man ju ytan genom att göra den grov i ytskiktet.

Du har inte kvar flaskan och kan se innehållsförteckningen och ev. varningar på flaskan ?

• Gilla
Kjol
  • Laddar…
NetNut skrev:
Kollade in produkten på deras hemsida och gör inte något annat innan du kontaktat dem igen.
Om man läser om produkten på hemsidan så låter det som om den fäster sig kemiskt på klinklergolvet, så här beskrivet de produkten:

"Halkskyddseffekten uppnås genom att vätskan i invisible antislip etsar sig fast i stenmaterialet som behandlas. Efter behandlingen ser ytan ut precis som innan. Den enda skillnaden är att du inte längre halkar på den."

För mig är etsning någon man gör med syra av något slag och då påverkar man ju ytan genom att göra den grov i ytskiktet.

Du har inte kvar flaskan och kan se innehållsförteckningen och ev. varningar på flaskan ?
Hej!

Står ingen varningstext någonstans, varken hemsida el flaska. Däremot instruktioner kring hur man applicerar medlet vilket jag följt.

Står att de ska vara helt osynligt. I mitt fall har det blivit fläckar som inte försvinner. Det är packat klinkers (glashinna) och innehållet inget kalk heller (testade med citronsyra men förgäves). Testat kontakta företaget men ännu ej fått tag på någon. Frustrerande. Pratade med en städfirma som sade att man bör kunna ta bort detta genom polering. Min känsla är att det trängt igenom plattan och då är det förstört. Men leverantören säger att det är omöjligt att något tränger igenom denna typ av klinkers. Några råd/tips??

På hemsidan står det att medlet verkar 1-2 mm ner i materialet. Känns väldigt tveksamt att använda det på blanka ytor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.