Tjena!

Har precis byggt en vägg här hemma och spacklat samt målat. Är missnöjd med resultatet trots att jag var noggrann med att använda en spackelspade och inte lämna överflödigt med spackel kvar. Nu har jag slipat väggen (både för hand och med maskin) samt lagt på 2 lager med färg. Trots det syns ännu spackeln igenom.

Vad kan jag göra åt det? Bör jag fortsätta slänga på fler lager med färg, slipa ner allt och börja om från början?

Första gången jag gör något liknande. Har nu lagt tusentals kronor på den här j*vla väggen och är för stolt för att ta in en professionell hantverkare 😅

• Ljus vägg med mindre bula eller skada, enfärgad, texturerad yta, inomhus, simpel och avskalad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit strukturerad vägg med skadad yta, inomhus, neutral bakgrund, förgrundsobjekt i fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämnheter döljs inte av färg. Det måste vara perfekt innan du målar.

Eftersom det är väldigt grova ojämnheter antar jag att du inte har riktig belysning. Skaffa en ordentlig lampa och , viktigt, kontrollera resultatet när du slipat i släpljus. Dvs lys utmed väggen. Då ser du alla ojämnheter och behöver inte måla innan du är redo för det.

Från detta läge, slipa där det är ojämnt, kontrollera med släpljus, måla när det är perfekt.

• Gilla
Bo arnold och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.