GoC GoC skrev:
Enklast är väl att ta bort tröskeln, byta ut eventuellt dåligt trävirke i karmen och sedan lägga dit en ny tröskel i aluminium.
sökte lite på aluminiumtröskel, hittade inte riktigt det jag tänkte att jag skulle hitta. Har de något speciellt namn?

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Kände lite på det med en kniv och det var väldigt mjukt, inte heller någon tjärpapp under…🙄
Vill helst inte byta dörren, ska försöka lägga dit en annan tröskel i aluminium. Frågan är man ska feina bort lite av karmen i nederkant så inte den står på betongen…

• Förmodad rötskada vid en tröskel med synliga spår av förfall och ruttet trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Tjärpapp hade inte hjälpt när träet ligger i en ficka så där. Det där var dödsdömt redan från början.

jag står i valet och kvalet att flytta in dörren (har aldrig gjort något sådant) eller att sätta upp ett skärmtak över.
vilket problem är störst? Att det kommer vatten underifrån eller att det rinner längs dörren?

C
E erik8308 skrev:
vilket problem är störst? Att det kommer vatten underifrån eller att det rinner längs dörren?
Vatten som rinner längs dörren kan (bör) du hantera med en droppnäsa på dörrbladet som leder bort vattnet från tröskeln.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.