Jag bytte ytterdörr ( och sidoljus) igår. Till min lycka passade den nya perfekt i hålet och allt var frid och fröjd. Nu har jag dock kommit på att dörren hamnat för lågt! Den gamla dörren hade högre tröskel. Nu ligger tröskeln under golvnivån. Det finns inte marginal uppåt att bara sätta den högre, utan då måste någonting kapas..Hur skall jag göra? Känns som att den behöver höjas 3cm antagligen genom att kapa upp hålet? Men då blir ju karmen väldigt smal upptill invändigt samt att fodret inte stämmer med fönstren utvändigt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej ChrilleK.... Kan du inte bara sätta dit en ny tröskel ovanpå den gamla för att höja upp det i nivå med golvet ?
Alternativ 2 sätta en kvartslist mot golvet för att få ett fint avslut ? Att höja dörren skulle bara se konstigt ut och att börja såga i den vore för mig otänkbart...
Alternativ 2 sätta en kvartslist mot golvet för att få ett fint avslut ? Att höja dörren skulle bara se konstigt ut och att börja såga i den vore för mig otänkbart...
Tack för ditt svar och förslag, men det känns som att dörren sitter för lågt inifrån huset! Både handtaget och fönstret känns väldigt lågt. Tänkte mig att plocka ut allt och såga upp hålet uppåt men det kanske blir konstigt?
(Kanske kan sänka golvet?, tänkte lägga ny klinker snart ... )
(Kanske kan sänka golvet?, tänkte lägga ny klinker snart ... )
Klicka här för att svara