Hej! Jag har bytt ytterdörr idag. Frun ville ha en röd dörr så den vita får flytta på sig, beställde dörr i samma mått för att slippa göra allt för stora ingrepp men den nya karmen har ett fräst spår som bekymrar mig. Jag skulle behöva ett foder som är 45mm tjockt för att täcka spåret. Jag har monterat ett tiotal dörrar förut men alla har haft slät karm. Är detta nån nymodighet jag har missat eller är det ett fabrikationsfel? Är en scandidoor från bygghemma.
Röd dörrkarm med fräst spår, delvis monterad, omgiven av trä. Synlig isolering. Diskuterad i forumtråd om byggprojekt och dörrmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är ett salningsspår

• Gilla
Anonymiserad 382478
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det är ett salningsspår
Okej det var ju inte så kul 🙃framgår inte alls på produktsidan att det ska vara något sådant. Resten av alla fönster och dörrar i huset har bara smygar som sticker ut en 6-7mm utanför väggen och inga foder så jag vill ju få det likadant såklart. Speciellt när vi har ett högt fönster dikt an dörren med den varianten.

J
B Blom90 skrev:
Okej det var ju inte så kul 🙃framgår inte alls på produktsidan att det ska vara något sådant. Resten av alla fönster och dörrar i huset har bara smygar som sticker ut en 6-7mm utanför väggen och inga foder så jag vill ju få det likadant såklart. Speciellt när vi har ett högt fönster dikt an dörren med den varianten.
Förstår inte problemet du behöver väl ha smygar som täcker väggen som du sedan monterar foder på?

J Jansson69 skrev:
Förstår inte problemet du behöver väl ha smygar som täcker väggen som du sedan monterar foder på?
Jag vill få det likadant som allt annat i huset och det blir svårt med det spåret där. Jag vill bara montera smygar mot karmen.
Dörrkarm med röd dörr bredvid en smyglist och fönsternisch; fråga om att montera smygar mot karmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J
B Blom90 skrev:
Jag vill få det likadant som allt annat i huset och det blir svårt med det spåret där. Jag vill bara montera smygar mot karmen.
[bild]
Aha då är jag med, montera smygen som du vill, sedan får du sätta ett foder som täcker salningsspåret i dörrkarmen som lämpligtvis målas i den röda kulören..

J Jansson69 skrev:
Aha då är jag med, montera smygen som du vill, sedan får du sätta ett foder som täcker salningsspåret i dörrkarmen som lämpligtvis målas i den röda kulören..
Tack, så får det bli!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.