2 946 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Hjälp!! Besiktning kontra fuktskador
Som jag tycker precis, jag ska återkomma med mer info efter jag haft besiktningsmannen på plats igen.
Micke
Micke
...en del vill förstå; en del vill inte förstå....
Lycka till!

Lycka till!
Nej, en besiktningsman hjälper dig göra en ockulärbesiktning, man kan alltså jämställa det med ett par extra ögon. Vår besiktningsman var tex byggingenjör så det var dessutom någon som var mycket mer kunnig än vad vi själva är. Däremot finns det massor med saker som inte ingår i besiktningen - skorsten, stammar m.m. och ibland kommer inte besiktningsmannen åt att se av olika anledningar.
Att köpa hus är förmodligen det största köp man gör i sitt liv, så det är nog klokt att själv kolla upp så mycket man nånsin kan även om man har en duktig besiktningsman.
Ett litet tips kan avar att installera en riktig avfuktare för att hålla källaren fuktfri. Åtminstone tille den dag man gör en ordentlig omdränering. Vi har ett hus som hade en ganska fuktig källare som dock var oinredd. Sakerna av te x tyg och kartong man lagrade där började efter en tid lukta källare. Sen vi satte i en avfuktare har det helt försvunnit. Vi valde en pofessionell Munters MG 90 eftersom jag tidigare jobbat med torrluft och avfuktning. Och enkla mskiner som Woods mm funkar rebt tekniskt inte när det kryper ned mot minusgrader. Och vårt förråd är ouppvärmt så där blir det ner mot 0 på vintern.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Nu har vi gjort klart affären, jag lyckades med att få besiktningsmannen att erkänna att han hade missat att det fanns en "tät" tapet i gillestugan. Jag fick 15000 av honom och den förre ägaren la till 150000. Så jag kan väl säga att jag är nöjd. ;D
Tack för tipsen!
/Micke
Tack för tipsen!
/Micke
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden