Hej!
Jag har nyligen köpt en villa och försöker ta reda på när badrummet kan ha renoverats. På väggen sitter en liten etikett med texten "05 11 10" (se bild).
Tyvärr kan jag inte fråga den tidigare ägaren, så jag undrar om detta brukar vara ett datum för renovering och om det i så fall betyder 2005 eller 2010.
Tack på förhand!
Jag har nyligen köpt en villa och försöker ta reda på när badrummet kan ha renoverats. På väggen sitter en liten etikett med texten "05 11 10" (se bild).
Tyvärr kan jag inte fråga den tidigare ägaren, så jag undrar om detta brukar vara ett datum för renovering och om det i så fall betyder 2005 eller 2010.
Tack på förhand!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Jag skriver alltid år/månad/dag...
Ser den solen nån gång? Ser lite för fin ut för att suttit 20 år utsatt för ljus?
Edit; ta kort på lite andra saker i badrummet, brunn tex. så kan man säkert datera det lättare...
Ser den solen nån gång? Ser lite för fin ut för att suttit 20 år utsatt för ljus?
Edit; ta kort på lite andra saker i badrummet, brunn tex. så kan man säkert datera det lättare...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Aldrig sett något sånt, vare sig i mina egna badrum eller i andras, så det går nog inte att säga "brukar" om det och därmed inte heller veta vad tidigare ägare menade.Marek B skrev:
Kan du fråga säljaren?
Tack för svaren.
Nej, den sitter långt ifrån badrumsfönstret.
Nej, säljaren är en 90-årig man med Alzheimer och minns tyvärr ingenting nu.
Cirka 1,9 meter från golvet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp att tolka tillägg av lev.faktura
Hantverkare -
Hjälp att tolka ritning - flytt av kök
Planlösningar -
Nu behöver jag ha hjälp att tolka min F1145 bergvärme.
Värmepumpar -
Hjälp att tolka missfärgat vatten - järn eller ej?
Vatten & Avlopp -
Hjälp att tolka kapacitetsschema för cirkulationspump
Värme allmänt