Saftiga påslag, iofs ingen kioskvältare. Stegborren, som generellt sett är dyra är din. Frågan är dock vad totalen ligger på? Då är timpenningen intressant. Har du uppgift på det. Även totala timantalet är intressant.

Elrad YALI D kostar med en snabb googling 2600 ink moms. Ser att du fått betala 3195 plus moms

Har nu på inspiration från er googlat konsumentpris på mer material och tja. Hundra procent pålägg på en del och då antar jag att man ändå får nån liten rabatt som elektriker (som han lät påskina att vi skulle få ta del av). Jaja. Det blir till att ta några djupa andetag innan jag ringer i morgon. Tack snälla för att ni öppnade mina ögon.

Redigerat:
Har ni inte avtalat om pris, räkna ut vad du anser är skäligt och betala det. Sedan bestrider du resten av fakturan.

• Gilla
hempularen och 3 till
  • Laddar…
K
Som sagt radiatorerna verkar gå att köpa för mellan 2000-2500 kr kr inkl moms och frakt så de var de ju inte direkt billiga på.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2662300

Själv reagerade jag lite på att de ville ha 24,20 kr plus moms för en plastficka i A4-format :)

/Krille

Självklart ska man få tjäna lite. Men inte dessa priser.

Dom kanske har extremt lågt timpris som dom vill ta igen... Är detta i Stockholm?

Överpiser

Mvh Elektrikern

203kr för en trapp... 80-100kr + moms hade nog varit normalt

Kort fråga ser inte artikelnr, det är inte Renova ellee någon annan specialserie på apparater?

:thumbdown:

tommib
Förutom själva sakfrågan här (som är besvarad, ja det är överpriser) så undrar jag över två saker. Varför fem ojordade uttag och varför 50m vit PVC-slang? Har elektrikern klätt all Kulo med slang eller var sitter den?

Förmodligen har han köpt och fakturerat en ring á 50 meter och sen använt en liten stump.

tommib skrev:
Förutom själva sakfrågan här (som är besvarad, ja det är överpriser) så undrar jag över två saker. Varför fem ojordade uttag och varför 50m vit PVC-slang? Har elektrikern klätt all Kulo med slang eller var sitter den?
Vad jag kan tyda ut så har han inte fakturerat fulla 50 meter EKRK resp. PVC-slang.

Jag tolkar det som att han har fakturerat 50.00 meter EKRK á 52,50 per meter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.