Lägger klinkers på källargolv från 60 talet, och ser att det finns ett rör som sticker någon cm upp på ett ställe.
Vet någon vad detta är för rör? Går det till avlopp (luftning kanske?).
Har aldrig sett något sånt...
Den är helt öppen precis som på bild, inget lock eller ventil eller något sådant.
Tacksam för alla svar!
Vet någon vad detta är för rör? Går det till avlopp (luftning kanske?).
Har aldrig sett något sånt...
Den är helt öppen precis som på bild, inget lock eller ventil eller något sådant.
Tacksam för alla svar!
Påminner ju lite om avluftning (har ett liknande rör själv), men då borde ni ju känna stanken?
Är det avluftning som blivit bortkopplad, för att man dragit om avloppet, och lämnat den.
Radonsug kan ju ha små rör ner i plattan, men tycker inte det ser ut som ett sådant hål heller.
Jag hade nog bara byggt igen det där...
Är det avluftning som blivit bortkopplad, för att man dragit om avloppet, och lämnat den.
Radonsug kan ju ha små rör ner i plattan, men tycker inte det ser ut som ett sådant hål heller.
Jag hade nog bara byggt igen det där...
Med tanke på placeringen rakt nedanför inkommande anslutning på vattenmätaren så kan jag garantera att det är det gamla inkommande vattnet.
Vad är det för dimension på röret?
Klicka här för att svara


