Fairlane
Hej,

Jag har en Mora-blandare som läcker och jag måste byta blandarens keramiska avstängningsöverstycke. Frågan som jag har är hur jag vet vilken blandare jag har, så att jag köper rätt delar?!

Jag hittar ingen markering, mer än att det står "Mora" på blandaren.

Kromad Mora-blandare på vägg med synligt märkesnamn och duschslangar på sidorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fairlane
Tackar, då beställer jag rätt delar.

(y)

Krilleman
  • Sprängskiss från servicehandbok som visar delar av en mekanisk apparat med beskrivande delnummer.
    Skapa konto
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Nu blev jag lite osäker. Visst menar du att det bara är det keramiska överstycket som skall köpas nytt, inte "Reglerpaket, komplett"? Gulmarkeringen förvirrar mig lite.

Jag gillade guiden. Tankade hem hela som pdf (fick med lite andra blandare, men det är ok). Försöker spara på mig manualer etc i elektroniskt format till allt i huset. Det är ju lite smidigt längre fram, om man inte har sådan tur att få svar på några minuter här på forumet (vilket man oftast får).

Tredje kranen som läcker, på 2 månader. :)

Krilleman
Ja det var lite mindre bra markerat av mig. Såhär borde det ha sett ut för tydlighetens skull! :lying:

Screen capture of a product list highlighting "Keramiskt överstycke" with specific article and RSK numbers.
Skapa konto

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.