Hej, jag skulle behöva hjälp att identifera den här insekten som jag hittade vid listen:

• En liten, segmenterad insekt på en grå yta, eventuellt en larv efterfrågad för identifiering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är en till bild:

• En brun, segmenterad skadedjur på en grå textilyta, vilket kan indikera skadedjursproblem i hemmet.
    Skapa konto
Hej.

Skickade någon in en fråga om denna insekt? Jag har i år flyttat in i ett hus där jag hittat några vid foglim och nymålade väggar.

• Insekt på nymålad vit vägg nära en fog.
    Skapa konto
P
Dålig bild men ser nästan ut lite som en house centipede. Men de kanske inte finns i Sverige?

danniee skrev:
Dålig bild men ser nästan ut lite som en house centipede. Men de kanske inte finns i Sverige?
Hmmm... Tack... Kollade dock lite snabbt och de är inte så stora. De ser ut som Fixarn1 skickade upp 2018. Började googla och enligt stick.se så är det en pälsänger. Dock så har stick.se två olika larver... En stor och en liten och när man googlar mer så ser man bara den stora, aldrig den lilla flickan. Hittar den också på "fel" ställen som delen av huset där inga kläder finns, då jag renoverar och har gjort det i flera månader, och den första som jag Såg en var faktiskt mellan fönsterkarm och limfog när jag började renovera. Får nog kolla upp mer.

Zommade in min egen bild och då ser man lite mer,

• Närbild av en liten pälsängrarv som påträffats under renovering, vilken kan vara svår att identifiera.
    Skapa konto
  • Gilla
1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.