Hejsan! Jag håller på att renovera kök och badrum och använder mig av en firma som hade väldigt bra referenser . Mycket fel har uppstått under resans gång . Och nu när jag skulle kolla kaklingen av mitt badrum så ser jag tydligt att det nog inte är helt profsigt gjort. Det blir tydliga skuggor under många plattor . Som om de sitter ojämt liksom. Och vissa "sticker ut " liksom mer än andra . Och fogen ser väldigt ojämt ifylld ut i tycker jag.
Även nisharna som skulle vara helkaklade som väggen, med en marmorhylla i botten ser inte okej ut alls tycker jag.
Det ser dessutom ut som de av ngn anledning använt två olika färger på det vita kaklet i nisharna? Jag trodde först det var ljuset men det är tydligt olika vitton på det och det vita jag köpte . Jättekonstigt. Tror kanske de tog slut på kaklet och nödlöste med någon platta de hade kvar..från någon annan med helt annan ton än mina .. .
Skärningen i nisharna ser ju inte profsig ut heller . Bara slarvig och konstig. Nu till min fråga . Är det här ett proffsigt jobb? Ska det verkligen se ut så?? Är jag ute och cyklar helt , är jag för petig ? Jag vet inte upp och ner just nu. Vore väldigt väldigt tacksam för råd 😞 (Mitt kakel är vitt 15*15 men ser beige ut av någon anledning på bilderna)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Var nischerna snickrade klart innan de som kaklar tog vid (dvs kunde firman som kaklar påverka utformningen och placeringen).
För om man måste anpassa sig till som det som redan är, så minskar möjligheterna att välja skärningar snyggt, dvs den som kaklar måste ha lite mer tur, typ.

Som jag ser på bilden så är mellanrummet mellan nischerna kanske exakt en hel kakelplatta, och då kan jag tycka att man borde satt en hel mellan + två skurna - halva. Men det beror också på hur det ser ut till höger utanför bild, det måste även bli bra i den änden.

Men två möjliga problem med hel platta mellan lägger jag direkt märke till.
1. Det är kanske aningens drygt en platta mellan nischerna, och då kan man inte sätta en hel platta centrerat där.
2. Om en hel platta passade precis mellan nischerna så blev det kanske en omöjligt smal skärning i väggvinkeln till vänster.

Så valet av skärningar kan faktiskt vara den bästa kompromissen, även om jag nu inte tycker det såg så bra ut runt nischerna.
 
  • Gilla
Löven4ever och 1 till
  • Laddar…
J
Snyggt är det ju inte... Vad man kan vänta sig vet jag inte men jag hade nog varit bedrövad... Det måste rimligen vara antingen slarvigt arbete eller mycket dåliga kakelplattor? Lycka till i vilket fall, det borde rimligen få göras om...
 
  • Gilla
Spirulina
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har inte kommenterat fogar och fogsprång, det överlåter jag med varm hand åt folk som är bättre på plattsättning än mig.

Vill jag att folk ska reta mig lite, brukar jag visa mina egentillverkade fogsprång i tvättstugegolvet. :o
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
Jag tycker inte det ser snyggt ut. Skuggorna kommer av att plattorna sitter ojämnt. Nischerna är det inte mycket att göra något åt, de fanns väl på plats när de satte kaklet.
 
  • Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
Fler bilder ..
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
De kaklade nisherna allra sist av någon anledning .. Ursh alltså .. Jag tycker det ser för hemskt ut 😳 Och varför ser det ut som det är olika kakel i nisherna?.. Vet inte hur det fått till detta.. Det är heller inget billigt kakel jag köpt.. Utan ett kvalitetskakel från megakakel . Har inte namnet exakt nu. Men skulle vara hög kvalitet på det och absolut inte det billigaste .. Jag tycker det ser hemskt ut. Två väggar ser bra ut. Men den här väggen ser ut nästan som två olika personer har kaklat. Varav den ena inte verkar veta hur man gör alls . Borde jag klaga på detta? Ingen billig historia för mig den här renoveringen och då ska man väl bli nöjd .. Tror jag hade kaklat bättre själv nästan .. Ursh vad jobbigt .. 😫😫😫
 
Och det nylagda obehandlade marmorgolvet skyddar de inte ens medans de springer ut och in och jobbar . De har tom lyckats repa det på flera ställen .. . Och hur sjutton ska de få rent det.. Det "var" ljusgrå fog.. Ärligt känns det som jag är med i dolda kameran 😰😰😰
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så här fint har de målat det nya dörrfodret i badrummet😳 .. Tjusigt värre .. Tror min 8 årige son hade målat det bättre ..🙈

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det du ska göra är att berätta att du inte är nöjd, så dlm inte tror att är grönt och jobbar vidare fast du är missnöjd.
 
  • Gilla
Spirulina
  • Laddar…
Nisharna igen . Lite tydligare bild .
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur gör man? Kan jag kräva att de gör om det?
 
Tycker många här på forumet gnäller i onödan. Men detta är ju inte snyggt rent ut sagt bedrövligt.
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Jag ska träffa någon från firman imorgon . Problemet är att deras " underentrepreader " inte riktigt förstår allt jag säger . Kan tillägga att de gjutit upp hall och köksgolv en cm för högt. Så får nu en riktigt trist nivåskillnad till övriga rum . Så klantigt . Och väggarna i min och min sons nymålade lägenhet är totalförstörda med . De kommer få måla om . Har aldrig sett något skitigare jobb. Till och med taket har de smutsat ned överallt . Fattar inte hur de lyckas . Och en soffa är totalförstörd. Och så sågade de sönder mina förmonterade kvikköksskåp. Och byggde någon form av skafferi där mitt integrerade kylskåp ska vara . De kollade inte ens de exakta ritningarna de fick i handen av mig. Allt blir fel . Känns som ett practal joke från början till slut. Tappar hår av alla fel de gör. Kan tillägga att jag betalat mer än hälften i förskott . 😰
 
Utländska killar som gått in som ue? Tolkar jag ditt inlägg rätt, Spirulina?
 
  • Gilla
nets och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.