Är det måhända någon här på detta eminenta forum som bygger/ska bygga i lövölandet/lövösundet i holmsund?
Isf, vilket hus, NF eller inte, total pris enligt kalkyl, vilket entrepenör?

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Är det ingen av er som funderar på att bygga i Umeå som tänkt tanken att tomterna i Vännäs e rå billiga. Dessutom ett fint område. Vet att kommunen gick ut med en lista till dom som står i tomtkö i Umeå om dessa tomter. Dessutom inget krav att det måste vara myresjö älvsbyhus lb hus el liknande. Utan man får bygga vad man vill. Bara ett tips om nån vill pendla 3mil. :)

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
lier skrev:
Är det ingen av er som funderar på att bygga i Umeå som tänkt tanken att tomterna i Vännäs e rå billiga. Dessutom ett fint område. Vet att kommunen gick ut med en lista till dom som står i tomtkö i Umeå om dessa tomter. Dessutom inget krav att det måste vara myresjö älvsbyhus lb hus el liknande. Utan man får bygga vad man vill. Bara ett tips om nån vill pendla 3mil. :)
Står tyvärr inte i någon tomtkö, sen är nog 3 mil lite för långt bort=)

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Jo jag kan förstå det där med avståndet, men man kör mycket bil för 300,000kr och uppåt. ;)

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
lier skrev:
Jo jag kan förstå det där med avståndet, men man kör mycket bil för 300,000kr och uppåt. ;)
hehe, ja, det blir ett par vändor för 300k ;D
Det stora problemet är dock inte avståndet just utan att en av oss saknar körkort, delvis så blir man rätt beroende av bra bussförbindelser, jobbar man dessutom natt, så krävs det buss på kvällen vid 8 tiden och buss hem tidigt på morgonen.

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Inte för att verka tjatig men det e bra bussförbindelser mellan Umeå/vännäs. Nu åker inte jag buss men mina barn åker buss. Jobbar sj natt så jag vet hur det e, där jag jobbar går det inga bussar direkt till annars så skulle jag nog åka mer buss. :) Nåja det var bara en tanke. Lycka till med erat val av tomt och hus. ;)

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
lier skrev:
Inte för att verka tjatig men det e bra bussförbindelser mellan Umeå/vännäs. Nu åker inte jag buss men mina barn åker buss. Jobbar sj natt så jag vet hur det e, där jag jobbar går det inga bussar direkt till annars så skulle jag nog åka mer buss. :) Nåja det var bara en tanke. Lycka till med erat val av tomt och hus. ;)
Tackar! Det är behövas, var inte det lättaste det här :)
Fick en bra nyhet igår iaf, pratade med markägaren ute i skravelsjö där myresjöhus bygger och tydligen har han "hållit" på ett par tomter som man kan köpa direkt av honom och på så sätt slippa låsa upp sig till myresjöhus=)
Med andra ord så kan man köpa tomten direkt av honom, kontakta SmålandsVillan och slänga upp exakt samma hus ca 800k billigare ;D
Har inte helt skippat Ä-hus heller, dom har ju väldigt bra prisbild (ca 1.5 med varmgarage)

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Du det låter toppen. Aldrig roligt att vara bunden till en viss husleverantör. Snopen dom ska bli Myresjö när ni köpt tomt av markägaren ;D Fast det kanske dom aldrig får veta. :-/

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Vännäs ligger i fel kommun för oss. Inte bara det att det ligger 3 mil uanför stan - det innebär även 3 mil till barnvakterna! ;D ;D
Vi ska flytta upp till Umeå för att komma närmare släkt och familj så då är det inget alternativ att flytta utanför kommunen.
Men TACK ändå för tipset - bra att kunna tipsa andra om ifall man hör fler som söker tomt.

ACC - skulle vara kanon om det löste sig för er! Annars är mitt tips att annonsera i VK. Vi gjorde det förra sommaren och fick jättemycke intressanta svar. Vi ligger bra till i kommunens tomtkö men kommer ev. att annonsera igen efter en tomt då flytten närmar sig!

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
;D Barnvakter e nått som e guld värd ;D Jo jag vet att många väljer Umeå före Vännäs. Inte så konstigt kanske, skönt att bo centralt. Sj så är jag inte så förtjust i storstäderna. Men det är som du säger nästan alla vänner bor i Umeå :( Hoppas att ni hittar eran drömtomt snart.

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
lier skrev:
;D Barnvakter e nått som e guld värd ;D Jo jag vet att många väljer Umeå före Vännäs. Inte så konstigt kanske, skönt att bo centralt. Sj så är jag inte så förtjust i storstäderna. Men det är som du säger nästan alla vänner bor i Umeå :(  Hoppas att ni hittar eran drömtomt snart.
Umeå storstad ;) ;) Säger du till tjejen som ska flytta från huvudstaden! :D :D Så Umeå känns ganska litet för mig! Hi hihihihi!

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
;D jo det kan jag förstå. Inte så konstigt om Umeå känns som en liten by då. ;D Nä nu är det nog dags att hålla sig till ämnet. Trådskaparen kanske inte vill läsa om för och nackdelar om Umeå/Vännäs :-/

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Sant, men kul dock med en levande tråd! ACC är nog så glad över Skravelsjögrejen så han tar nog inte illa upp! 8-) :)

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Kan vara sant, tycker att det e trevligt att få kontakt med några som ska bygga i närområden. Dom flesta som bygger verkar komma söderifrån. Fast det byggs säkert betydligt mer där än i en håla som Umeå/Vännäs ;D Verkar inte vara nån som ska bygga här i Vännäs som e aktiv på forumet :( Alltid kul att veta vad det e för folk som kommer hit. Som det ser ut nu så är det bara ä-hus byggare förutom vi då. :-? :-?

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
lier skrev:
Kan vara sant, tycker att det e trevligt att få kontakt med några som ska bygga i närområden. Dom flesta som bygger verkar komma söderifrån. Fast det byggs säkert betydligt mer där än i en håla som Umeå/Vännäs ;D Verkar inte vara nån som ska bygga här i Vännäs som e aktiv på forumet :( Alltid kul att veta vad det e för folk som kommer hit. Som det ser ut nu så är det bara ä-hus byggare förutom vi då.  :-? :-?
Se det som positivt  - då lär ert hus stå ut ännu mer!  ;)
Med tanke på hur mycket som byggs i området så är det konstigt att fler inte finns här - eller så är de kanske inte så aktiva.

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.