Byggahus.se
Nu ser vi äntligen slutet på vårt köksprojekt efter alla förseningar från leverantörer men även egen "trötthet" Besluten har varit alldeles för många och nu finns det inga idéer kvar tacksam på lite hjälp från detta underbara forum!

Kökat har IKEAS vita abstrakt luckor, svarta vitvaror,bänkskivan är svart, stänkskyddet av glas är målat svart och golvet är av oljad ek. Köksmöblemanget är av oljad ek och stolsitsarna i svart läder. Köket är inte så stort men har två fönster dessutom har köket öppnats upp mot hallen som har samma golv till ytterdörr där svart klinkers avslutar, i hallen finns även ett städskåp med Ikeas svarta rubrikdörrar.

Tanken är att vi ska måla väggarna men vill ha tips på möjliga kulörer. Vi är lite rädda att vita väggar gör att kök och hall blir alldeles för svart/vitt och om vi skulle välja en vit väggfärg...vilken skulle då passa till abstrakt? Grått kan möjligtvis vara en tanke men är livrädd för att det kan bli för kallt eller att det inte kommer att passa till helheten. Där har vi strandat och nu behöver vi lite input från er andra så att köksprojektet kan avslutas. ALLA tankar och idéer tas emot tacksamt
 
Kör lite vågat med ljust turkosa väggar!:)

Lägg gärna upp lite bilder på köket förresten
 
Håller med...kan nog bli väldigt vitt med vita väggar. Nån snygg färgton i olivgrönt ( mild, lite dov ) kanske skulle vara fint?
 
Har själv Ikeas ädel vit i min tvättstuga, med svart bänkskiva och svart plastmatta, har målat väggarna i en färg som heter shitake (tror det stavas så), och är jättenöjd med detta. Det är en varm färg, lite sand/beige-färgad på nåt sätt, har den färgen i flera rum nu och tycker den passar superbra till vitt/svart/ek. Hade kunnat lägga ut en bild på tvättstugan om jag bara hade kommit på hur man gör...:confused:
 
balena skrev:
Har själv Ikeas ädel vit i min tvättstuga, med svart bänkskiva och svart plastmatta, har målat väggarna i en färg som heter shitake (tror det stavas så), och är jättenöjd med detta. Det är en varm färg, lite sand/beige-färgad på nåt sätt, har den färgen i flera rum nu och tycker den passar superbra till vitt/svart/ek. Hade kunnat lägga ut en bild på tvättstugan om jag bara hade kommit på hur man gör...:confused:
Kommer du möjligtvis ihåg vilket företag som gjort färgen? Kul att få tips på färgval från er som vi inte riktigt tänkt på för det är så lätt att låsa sig vid vitt eller grått.

Heja på...mer tips så blir färghandlarn snart tokig på oss :D
 
Shitake ingår i Alcro Designers. Ganska lönlöst att kolla på deras webfärgkarta utan kolla på ett riktigt färgprov.
 
Ja, just det, svaret kom här ovan. Det är ju en bruten färg som man ber färghandlaren bryta till. Vår färghandlare tillhör Colorama-koncernen. Jag har kollat på etiketten och färgen heter Shi-take. Hittade just hur man laddar upp bild från datorn, så här kommer 2 bilder på ädel vit med Shi-take, du kanske får en liten uppfattning ändå
 
  • IMG_3390l.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_3453l.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
snygg tvättstuga du har!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.